همشهری آنلاین: رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور از موفقیت ۹۳ درصدی ازدواج‌های دانشجویی خبر داد.

ازدواج دانشجويي

به گزارش ایسنا،  مهدی غلامی رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور در همایش آموزش‌های هنگام ازدواج، گفت: در مقوله ازدواج، با چند مسئله اساسی از جمله کاهش رغبت جوانان و خانواده‌ها به ازدواج و افزایش ازدواج‌های ناموفق روبه‌رو هستیم.

وی در رابطه با ازدواج‌های ناموفق که منجر به طلاق می‌شود، تصریح کرد: طلاق یکی از تبعات اصلی ازدواج‌های ناموفق بوده و شامل طلاق‌های عاطفی و ناسازگاری‌ها بین زوجین است که این مسائل در جامعه جزو مسائل جدی و قابل توجه است.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور افزود: تعداد طلاق‌های عاطفی بیش از تعداد طلاق‌های ثبتی است که در یکی از استان‌ها، سالانه ۱۰۰۰ کودک بی‌سرپرست به دلیل طلاق به یتیم‌خانه‌ها اضافه می‌شود که هیچ‌کدام از زوجین مسئولیت سرپرستی را قبول نمی‌کنند و از طرفی زمینه سرپرستی نیز برای این کودکان وجود ندارد.

وی گفت: طلاق‌های ثبتی معمولا استرس حاد و طلاق‌های عاطفی، استرس مزمن دارند؛  بنابراین نیاز به آموزش‌های عمومی جدی است که در کشورهای دیگر این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

غلامی در رابطه با آموزش‌های عمومی پیش از ازدواج، افزود: در بسیاری از کشورها آموزش عمومی در حال اجرا است اما این آموزش در کشور ما جدی نیست و دچار چالش هستیم. در کشورهای پیشرفته بیش از ۳۶ ساعت آموزش پیش از ازدواج و آموزش‌های دینی داریم اما متاسفانه هنوز در جامعه ما آموزش عمومی داده نمی‌شود.

غلامی در رابطه با ورود نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مقوله آموزش هنگام ازدواج، اظهار کرد: مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهری در دانشگاه‌ها به دلیل ۲۲ سال برگزاری موفق جشن‌های ازدواج دانشجویی، توانسته است تجربیات خود را وارد این پروژه کند. بعد از ۲۲ سال که برنامه‌های انگیزشی داشته‌ایم، مجموعه نهاد وارد مسائل آموزشی شد که آمار ازدواج‌های ناموفق دانشجویی کمتر از یک‌پنجم کف جامعه است. بیش از ۹۳ درصد موفقیت ازدواج دانشجویی داشته‌ایم.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور، آموزش‌های هنگام ازدواج را شامل مراحل حساس‌سازی، مهارت‌افزایی، تغییر باور و تغییر سبک زندگی عنوان کرد.

کد خبر 450985
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha