بیش از ٢ دهه از برگزاری نخستین جشن ازدواج دانشجویی در کشور می‌گذرد و امسال بیست وششمین دوره آن با عنوان شاخه نبات ١٤٠٢ را پشت سر گذاشته‌ایم.

رابعه تیموری

روزنامه همشهری؛ گروه خانواده، رابعه تیموری :یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین جنبه‌های این شیوه از ازدواج جوانان، پایین بودن آمار طلاق و ثبات مناسب این وصلت‌ها است. ازدواج‌های دانشجویی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حمایت و برگزار می‌شود و براساس بررسی‌های این نهاد در ۱۰ سال اخیر؛ ازدواج‌های دانشجویی کمترین نرخ طلاق را داشته و درحالی‌که نرخ طلاق در کشور به ٢٢درصد رسیده، نرخ طلاق در ازدواج‌های دانشجویی حدود ۵درصد است. در گزارش زیر مسیر شکل‌گیری و چگونگی رشد این شیوه ازدواج به زبان اعداد و ارقام بیان شده است :

۴۳۵ هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت شده و براساس آمار ثبت احوال از این تعداد ازدواج، ١٨هزار مورد به طلاق انجامیده و ۳۴۸ هزار زوج ثبت شده در سامانه دارای فرزند هستند.

١٠ تا ٤٠ هزار زوج در سال میانگین ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور است.

۵درصد ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق شده که در مقایسه با نرخ طلاق کشور، نشان‌دهنده پایداری ازدواج‌های دانشجویی است. به‌گفته حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، این نتایج براساس بررسی ازدواج‌های ١٠ سال اخیر به‌دست آمده است.

مسیری ٢٢ساله
آمار ازدواج دانشجویی از سال گذشته در مسیر افزایشی قرارگرفته است.

دانشجویان با خیال راحت ازدواج کنید|٩۵ درصد احتمال موفقیت ازدواج‌های دانشجویی


‌منبع: روزنامه همشهری

کد خبر 785313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فارغ‌التحصیل IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    ازدواج ؟ نه ممنون مرسی