همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور از راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی داوطلبان انتخابات مجلس با هدف معرفی عادلانه تمام داوطلبان مجلس هشتم خبر داد.

به گزارش موبنا به نقل از واحد ارتباطات شورای عالی اطلاع رسانی،حمید شهریاری اظهار داشت: به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور، این پایگاه راه اندازی شد.

وی جمع آوری اطلاعات کامل درباره هر کاندیدا و عرضه آن به صورت شفاف، عادلانه و بدون جانبداری را هدف اصلی راه اندازی این پایگاه عنوان کرد و افزود: با این اقدام فرصت مناسبی برای تمامی کاندیداها و هواداران آنان جهت معرفی خود،ایده ها و برنامه هایشان به وجود آمده که ضمن صرفه جویی در هزینه‌های گزاف اطلاع رسانی، زمینه دسترسی همزمان تمام مردم به اطلاعات همه کاندیداها و برنامه های انتخاباتی آنان در سراسر کشور فراهم می‌آید.

دکتر شهریاری رعایت اصل بی طرفی در همه قسمتها را شاخص اصلی این پایگاه دانست و گفت:به عنوان مثال اطلاعات مربوط به همه کاندیداها در قالب های خاص و استاندارد عرضه می شود تا از ارائه اطلاعات پراکنده و احیانا تبلیغات ویژه جلوگیری شود، بر این اساس تقدم یا تأخر نام آنان نیز بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است.

وی امکان ثبت و ارسال اطلاعات از سوی داوطلبان نمایندگی را از جمله ویژگیهای قابل توجه این پایگاه برشمرد و تصریح کرد: از آنجا که اطلاعات مربوط به هر کاندیدا توسط خود او یا هوادارانش ارائه می شود، بنابراین مسئولیت اظهارات آنان متوجه پایگاه نیست؛اما در عین حال حداکثر تلاش برای دریافت و ثبت اطلاعات دقیق به کار گرفته می شود.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور تأکید کرد: طراحی پایگاه به گونه ای است که از یک سو حق تمامی نامزدها برای ورود و درج اطلاعات محفوظ باشد و از طرف دیگر از سوء استفاده و ارسال اطلاعات توسط افرادی که صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده است، جلوگیری شود، ضمن اینکه نرم افزار مورد استفاده در پایگاه نیز از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر قابلیت های پایگاه اشاره کرد و معرفی تمامی حوزه های انتخابیه به تفکیک استانی، معرفی احزاب، گروهها و تشکل های سیاسی حامی کاندیداها و نیز انتشار اخبار مربوط به انتخابات را از جمله این امکانات و قابلیتها برشمرد.

 شهریاری در پایان آمادگی این پایگاه را جهت دریافت و درج اطلاعات تمامی کاندیداها، احزاب و گروه‌های سیاسی در راستای افزایش شور و نشاط انتخاباتی اعلام کرد.

کد خبر 45096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز