تهرانی‌ها از مهرماه امسال دیگر قبض برق دریافت نمی‌کنند و برای آگاهی از میزان برق مصرفی‌شان باید گوش به زنگ پیامک‌ها روی گوشی تلفن همراه‌شان باشند.

قبض‌ برق پایتخت‌نشینان تا نیمه شهریور حذف می‌شود

حسین صبوری، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران می‌گوید: مشترکان برق در تهران تا ۱۵ شهریورماه شماره همراه خود را به منظور دریافت اطلاعات قبوض برق به سامانه‌های مربوطه شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کنند.

به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق پایتخت روز گذشته در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مشترکین برق تهران شماره همراه خود را به سامانه‌های مربوطه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرده‌اند که این تعداد ۴۰ درصد از مشترکین را شامل می‌شود. او افزود: از مردم درخواست داریم تا ۱۵ شهریورماه امسال نسبت به ارسال شماره همراه خود به منظور دریافت اطلاعات قبوض برق به سامانه‌های مربوط شرکت توزیع برق تهران بزرگ اقدام کنند.

صبوری گفت: این شرکت مسئولیت تامین برق شهر تهران را با ۴.۵ میلیون مشترک برعهده دارد که این تعداد مشترک ۱۳ درصد مشترکان کل کشور هستند و از ۱۰ درصد انرژی کل کشور را مصرف می‌کنند. به گفته صبوری، متوسط رشد سالانه پیک مصرف برق شهر تهران ۳.۵ درصد بوده اما امسال باوجود اضافه شدن یکصدهزار مشترک جدید و افزایش یک‌درجه‌ای دمای هوا که به افزایش مصرف منجر می‌شود، با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف موفق شدیم میزان رشد پیک مصرف برق شهر تهران را نسبت به سال گذشته به ۲ درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بابیان اینکه پیش‌بینی برق مصرف تهران در تابستان امسال ۵ هزار مگاوات بود گفت: با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف حدود ۳۵۰ مگاوات بار مدیریت شد و تا دیروز رکورد پیک مصرف برق تهران در سال جاری رقم ۴ هزار و ۶۶۰ مگاوات است.

صبوری استفاده از مولدهای بخش‌های دولتی و خصوصی را از راهکارهای مدیریت مصرف و تأمین برق در تهران دانست و گفت: دستگاه‌های بخش خصوصی و دولتی که دارای مولدهای خودتامین هستند در تابستان سال جاری از ساعت ۱۲ تا ۱۶ به‌طور میانگین به میزان ۱۰۰ مگاوات از این مولدها استفاده کرده‌اند که بخشی به شبکه تزریق‌شده و بخشی به‌منظور تأمین برق مصرفی خود دستگاه‌ها بوده است.

او با اشاره به ‌تغییر نکردن ساعات ادارات تهران در سال جاری گفت: بخشنامه‌ای صادر شد تا دستگاه‌ها در کلان‌شهر تهران موظف به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته شوند همچنین دستگاه‌هایی که مولد دارند در ساعات پیک از مولدهای خود استفاده کنند و دستگاه‌های اجرایی دمای وسایل سرمایشی خود را روی رقم ۲۵ درجه تنظیم کنند که هزار سازمان و دستگاه بزرگ هدف‌گذاری شد که تمامی این دستگاه‌ها دارای کنتور هوشمند هستند و هم از طریق کنتورهای هوشمند مصرف آن‌ها رصد شده و هم ۳۵۰ اکیپ کار رصد مدیریت مصرف این سازمان‌ها را انجام دادند که در این زمینه ۱۵ دستگاه به علت رعایت نکردن مفاد این بخشنامه ابتدا با اخطار و سپس با قطع چندساعته برق مواجه شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران افزود: درمجموع تعداد قطعی‌های برق تابستان امسال که ناشی از مسائل فنی شبکه بوده نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی همراه بود. صبوری بابیان اینکه تمام مشترکان دیماندی شهر تهران مجهز به کنتورهای هوشمند هستند گفت: قرار است تا پایان سال جاری ۲۰۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی و تجاری در شهر تهران مجهز به کنتورهای هوشمند شوند که هم قرائت کنتورهای آنها از راه دور صورت گیرد و هم مدیریت و رصد مصرف برق آنها از راه دور امکان‌پذیر شود.

کد خبر 450796

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha