همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نشست خبری با اشاره به طرح حذف قبوض کاغذی برق از مشترکان تقاضا کرد تا ١٥شهریورماه نسبت به ارسال و ثبت شماره همراه خود از طریق راه‌های اعلام شده برای حذف قبض کاغذی برق خود اقدام کنند.

قبض برق

به گزارش ایسنا، حسین صبوری با بیان این‌که طرح ملی قبض سبز در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، رفاه حال شهروندان و حفاظت از محیط زیست در حال اجراست، گفت: جمع‌آوری قبوض فیزیکی برق در تهران همزمان با کل کشور در حال اجراست.

وی با بیان این‌که از ابتدای مهرماه سال جاری قبوض کاغذی برق جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: پس از آن صورت حساب از طریق پیامک به مشترکان ارسال خواهد شد. ۴۰ درصد از مشترکین برق تهران که یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک می‌شوند، تاکنون شماره تلفن همراه خود را ثبت کرده‌اند و قبض آنها به زودی حذف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ از مشترکان تقاضا کرد: برای اینکه از ابتدای مهرماه با مشکل دریافت صورت حساب برق مواجه نشوند، حداقل تا پانزدهم شهریورماه نسبت به ارسال شماره همراه خود اقدام کنند.

  • راه‌های ثبت شماره همراه مشترکان در سامانه

وی در ادامه درباره راه‌هایی که مشترکان می‌توانند از طریق آن شماره خود را برای دریافت پیامک قبض در سامانه ثبت کنند، توضیح داد: مشترکین می‌توانند شناسه قبض خود را با ۱* به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنند. هم‌چنین می‌توانند با مراجعه به سایت TBTB.IR اطلاعات خود را ثبت کنند و یا زمانی که مامورین اداره برق به منازل آن‌ها برای قرائت کنتور مراجعه می‌کنند، شماره همراه خود را در اختیار ماموران قرار دهند.

صبوری ادامه داد: بعد از جمع‌آوری قبوض کاغذی مشترکینی که نیاز به قبوض فعلی دارند، می‌توانند به سایت شرکت توزیع برق تهران مراجعه کنند و با وارد کردن شناسه قبض اطلاعات خود را کاملا دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در پیامکی که به مشترکین ارسال می‌شود، فقط میزان ریال و تاریخ پرداخت اعلام خواهد شد.

  • افزایش دو درصدی پیک در تهران نسبت به سال گذشته

وی در ادامه با بیان این‌که ۴.۵ میلیون مشترک در شهر تهران وجود دارند، اظهار کرد: به عبارت دیگر ۱۳ درصد مشترکین کشور در شهر تهران حضور دارند که ۱۰ درصد انرژی برق کشور را مصرف می‌کنند. همچنین ۳۲ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف در شهر تهران وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: ۷۶ درصد مشترکین شهر تهران خانگی هستند که ۴۰ درصد انرژی برق تهران را به خود اختصاص می‌دهند.

صبوری با بیان این‌که میانگین رشد سالیانه پیک تهران ۳.۵ درصد بود، ادامه داد: از پیک سال گذشته تا امروز ۱۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکین تهران اضافه شده که مصرف آن‌ها ۲۰۰ مگاوات است. حداکثر دمای پیک امسال نسبت به سال گذشته یک درجه افزایش داشته است. پیش‌بینی برای پیک شهر تهران امسال ۵۰۰۰ مگاوات بود که با مدیریت مصرف تاکنون ۴۴۶۰ مگاوات بوده است. به عبارت دیگر حدود ۳۵۰ مگاوات بار مدیریت شده است. نسبت به سال گذشته شاهد افزایش دو درصدی پیک در شهر تهران بودیم.

  • اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف در تهران

صبوری در ادامه درباره اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف در شهر تهران توضیح داد: یکی از این اقدامات استفاده از مولدهای بخش دولتی و خصوصی بود. این مولدها از ساعت ۱۲ تا ۱۶ به طور میانگین ۱۰۰ مگاوات کمک می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که در تابستان امسال ساعت ادارات در شهر تهران تغییری نداشت، افزود: استاندار بخشنامه‌ای را به همه سازمان‌ها ابلاغ کرد که در آن سه موضوع مطرح شده بود؛ نخست آنکه سازمان‌ها مکلف شدند مصرف خود را نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دهند، همچنین سازمان‌هایی که مولد داشتند، مکلف شدند از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از مولد خود استفاده کنند و همچنین همه سازمان‌ها مکلف شدند سیستم سرمایشی خود را روی ۲۵ درجه سانتیگراد نگه دارند.

  • قطع برق ۱۵ سازمان

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان این‌که ۱۰۰۰ دستگاه و سازمان در شهر تهران مورد هدف اقدامات مدیریت مصرف قرار گرفتند، گفت: همه این سازمان مجهز به کنتور هوشمند هستند و مصرف آن‌ها از راه دور رصد می‌شود. هم‌چنین ۲۵۰ نفر از مامورین برای رصد مصرف برق این سازمان‌ها اعزام شدند.

صبوری ادامه داد: به طور کلی برق ۱۵ سازمان که به بخشنامه مذکور عمل نکرده‌اند، حدود دو ساعت قطع شد.

  • تجهیز ۲۰۰ هزار مشترک خانگی و تجاری به کنتور هوشمند

وی با بیان این‌که همه مشترکان دیماندی و صنعتی در تهران مجهز به کنتور هوشمند هستند، عنوان کرد: مصرف این مشترکان کنترل می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۲۰۰ هزار مشترک بزرگ خانگی و تجاری مجهز به کنتور هوشمند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در ادامه از جایگزین کردن شبکه مسی هوایی شهر تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری این کابل‌ها در شهر تهران جمع خواهد شد و دیگر شبکه مسی هوایی فشار ضعیف در شهر تهران نخواهیم داشت.

  • افزایش ۳۰ درصدی سرقت کابل برق

صبوری با بیان این‌که ۱۰ درصد انرژی برق کشور در تهران مصرف می‌شود، گفت: ۲۲ میلیارد کیلووات ساعت به مشترکین شهر تهران برق می‌فروشیم. به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، سرقت کابل برق در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است. وی در پایان از شناسایی ۹ مورد بیت‌کوین در تهران خبر داد.

  • ۲۵ درصد مشترکین خانگی تهران در سال ۹۷ پرمصرف بودند

صبوری در ادامه با اشاره به مصوبه هیات دولت در مورد افزایش نرخ تعرفه خانگی مشترکین پرمصرف اظهار کرد: این مصوبه به دنبال ایجاد درآمد نبود بلکه هدف آن این بود که  بدمصرف‌ها به خوش‌مصرف‌ها تبدیل شوند.

وی ادامه داد: الگوی مصرف برق در شهر تهران در چهار ماهه ۹۷، ۳۰۰ کیلووات است و طبق این الگو ۲۵ درصد مشترکین خانگی شهر تهران در تابستان سال گذشته مشمول پرمصرف‌ها بودند که امسال این میزان روبه کاهش رفت.

کد خبر 450692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha