یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: علی‌کفاشیان، دوشنبه یا سه‌شنبه را زمان معرفی مربی تیم‌ملی اعلام کرده است.

پروسه انتخاب سرمربی تیم‌ملی ظرف یکی، دو روز آینده پایان خواهد یافت. این خبری است که مهدی تاج می‌دهد: «سرمربی تیم‌ملی روز دوشنبه معرفی می‌شود.» نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به این مطلب که برنامه 5 نامزد احراز سمت سرمربیگری تیم‌ملی را بررسی کرده‌ایم، نامی از گزینه‌ها نبرد. در همین حال علی کفاشیان در آخرین واکنش‌های خود ترجیح داده تا نام گزینه اصلی را تا زمان نهایی‌شدن آن اعلام نکند.

گویا سرمربی تیم‌ملی انتخاب شده و تنها یک مرحله تا اعلام رسمی آن باقی مانده است؛ موافقت سازمان ورزش. واکنش سازمان ورزش از آن‌رو تعیین‌کننده است که رئیس فدراسیون فوتبال خیلی زود پس از مخالفت محمد علی‌آبادی با مربی پروازی، جذب خاویر کلمنته را ابتدا به تأخیر و بعد با فاصله کمی منتفی اعلام کرد.

 گزینه‌های مورد بررسی

 بیژن ذوالفقارنسب، مجید جلالی، محمد مایلی‌کهن، علی دایی، افشین قطبی و امیر قلعه‌نویی. طبق آخرین اخبار اینها تاکنون برنامه‌های خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده‌اند. در این بین واکنش رسانه‌ها درباره گزینه شدن سرمربی ذوب‌آهن در نوع خود جالب توجه است.

موضوعی که البته برخلاف رسانه‌ها از سوی سعید آذری مورد استقبال قرار گرفته. مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفته است: «با حضور ذوالفقارنسب در تیم‌ملی مشکلی نداریم و اگر فدراسیون فوتبال از باشگاه ذوب‌آهن رسماً درخواست کند، موضوع را بررسی خواهیم کرد.»

در همین حال گویا بیژن ذوالفقارنسب برای پذیرفتن سرمربیگری شرایطی را مطرح کرده که از سوی برخی از اعضای هیأت‌رئیسه با واکنش منفی روبه‌رو شده است.

ذوالفقارنسب درخصوص این مسئله توضیحی ارائه نمی‌دهد. وی تأکید دارد: «دوستان در هیأت‌رئیسه از من برنامه خواستند و من هم پذیرفتم، همین.»

 اصلی‌ترین گزینه‌ها

قلعه‌نویی، گزینه‌ای است که برخی او را بخت اول تیم‌ملی می‌دانند و برخی دیگر شانسی برای او متصور نیستند. وضعیت جلالی و قطبی هم شاید همین‌گونه باشد. در همین خصوص مسئولان فدراسیون فوتبال مذاکراتی را با این دو مربی داشته‌اند. مجید جلالی چندی پیش به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم‌ ب نیز مطرح شد اما اصرار برخی اعضای هیأت‌رئیسه در خصوص عملی شدن این اتفاق، تردید سرمربی استقلال اهواز را شدت بخشید.

 جلالی در پاسخ به آن پیشنهاد گفته بود: «تیم‌ ب اصلاً ماهیتی ندارد.» وی همچنین درباره قبول سمت سرمربیگری تیم‌ملی بزرگسالان از گفت‌وگوی رسانه‌ای پرهیز می‌کند. با این حال برخی منابع معتقدند او با هدف اصلی‌اش فاصله چندانی ندارد. ارتباط دوستانه او با علی کفاشیان باعث شده تا سرمربی استقلال اهواز تا حدودی به تیم‌ملی بیش از پیش نزدیک شود. مجید جلالی اما در درون هیأت‌رئیسه نیز نفراتی چون عزیز محمدی، ناصر شفق و حتی علی فتح‌الله‌زاده را با خود همراه می‌بیند.

در همین حال تلاش‌های یکی از اعضای هیأت‌رئیسه برای رساندن ذوالفقارنسب به تیم‌ملی واکنش‌هایی را در هیأت‌رئیسه به همراه داشته است. چه سایر اعضا معتقدند سرمربی ذوب‌آهن در شرایط کنونی به دلیل روبه‌رو نشدن با اقبال رسانه‌ای دچار مشکل و حاشیه خواهد شد.

 شاید اظهارنظر ذوالفقارنسب در این خصوص گویای بخشی از واقعیت باشد. وی گفته است: «تیم‌ملی کار خیلی سختی پیش‌رو دارد. به نظرم در گام نخست نیازمند عزم ملی هستیم.» ذوالفقارنسب همچنین برخی مشکلات فنی و انضباطی تیم‌ملی را در برنامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ارائه کرده مورد تذکر قرار داده است. اما دیگر گزینه‌ای که شانس زیادی برای حضور در رأس کادرفنی تیم‌ملی دارد، افشین قطبی است.

او این روزها در پرسپولیس نتایج خوبی به دست نمی‌آورد اما گفته می‌شود بعد از مجید جلالی وی یکی از گزینه‌های اصلی احراز سمت سرمربیگری تیم‌ملی است. سرمربی پرسپولیس در تازه‌ترین واکنش‌های خود برای پذیرفتن این موضوع اعلام آمادگی کرده است. قطبی علاقه‌مند است تا خیلی زود از پرسپولیس پرحاشیه فاصله بگیرد.

در چنین شرایطی امیر قلعه‌نویی اگرچه از جریان بازی هنوز خارج نشده اما اظهارنظر منابع نزدیک به وی، چیز دیگری را نشان می‌دهد. آنها می‌گویند: «قلعه‌نویی سرمربیگری تیم‌ملی را قبول نمی‌کند.» این گمانه نیز مطرح است که در نهایت کم‌شانس‌ترین گزینه به عنوان سرمربی تیم‌ملی معرفی شود.

 صبح روز گذشته محمد مایلی‌کهن نیز برنامه‌هایش را به فدراسیون فوتبال ارائه داد. وی می‌گوید: «مهم شرایطی است که ما در آن به سر می‌بریم و هر برنامه‌ای، ضمانت اجرایی می‌خواهد که با توجه به از دست رفتن فیفادی و مسابقات مناسب تدارکاتی، این مسئله محقق نخواهد شد.»

انتخاب سرمربی تیم‌ملی در مراحل پایانی قرار دارد. روز گذشته در جلسه کمیته فنی گزینه‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند، در میان آنها امیر قلعه‌نویی و بیژن ذوالفقارنسب بخت مناسبی برای رسیدن به نیمکت تیم‌ملی دارند. اما ما روزنامه‌ها اصلاً نمی‌توانیم از شانس قطبی، جلالی و دایی صرف نظر کنیم و یا حتی مایلی‌کهن.

کد خبر 45072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز