همشهری آنلاین: برخی منابع خبری از کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۲۴ نفر در تیراندازی در شهر دیتون ایالت اوهایو خبر دادند.

اوهایو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ منابع خبری از تیراندازی در شهر دیتون ایالت اوهایو آمریکا خبر دادند. در این تیراندازی نیز گروهی از مردم هدف گرفته شدند. گزارش ها حاکی از هدف قرار گرفتن ده نفر است. یک نفر نیز در رابطه با تیراندازی دستگیر شده است.

پایگاه اینترنتی شبکه وایو ۷ از بازداشت مظنون خبر داد. وی فردی سفید پوست است که یک فروند سلاح آ آر ۱۵ را به صورت قانونی خریداری کرده است.

برخی منابع خبری هم از کشته شدن ۱۰ نفر در یان تیراندازی خبر دادند.

برخی منابع خبری از کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۲۴ نفر دیگر در تیراندازی در شهر دیتون در ایالت اوهایو خبر داده‌اند.

هنوز منابع رسمی این آمار را تایید نکرده اند.

  • ۴۶ کشته و زخمی در تیراندازی تگزاس

بامداد امروز نیز بر اثر تیراندازی در فروشگاهی در تگزاس آمریکا ۲۰ نفر کشته و ۲۶ نفر زخمی شده اند.

پلیس تگزاس یک جوان ۲۱ ساله سفید پوست را به ظن دست داشتن در حادثه تیراندازی در شهر ال پاسو که به کشته شدن ۲۰ نفر منجر شد، بازداشت کرد.

این تیراندازی در مقابل یکی از شعبه های فروشگاه بین المللی " والمارت" در شهر "ال پاسو" در ایالت تگزاس آمریکا روی داد.

شهردار این شهر اعلام کرد سه مظنون تیراندازی در تگزاس بازداشت شده اند.

سی ان ان : کشتار ال پاسو، امریکا را در شوک فرو برد

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد یکی از فروشگاه های بزرگ شهر مرزی ال پاسو در جنوب تگزاس بامداد امروز شاهد تیراندازی و خونریزی و مرگ و وحشت غیرقابل تصور بود. در تیراندازی در داخل و بیرون این فروشگاه در منطقه ال پاسو تاکنون بیست نفر جان باخته اند و بیست و شش نفر هم زخمی شده اند که حال برخی از زخمی های این تیراندازی وخیم گزارش شده است.

شبکه سی ان ان بعد از آن تصاویری از لحظه حضور فرد مسلح در فروشگاهی در ال پاسو و وحشت مردم حاضر در محل و اجساد برخی از قربانیان این تیراندازی را نشان داد و اعلام کرد این تیراندازی ساعت ده به وقت محلی در منطقه ال پاسو به وقوع پیوسته است. شواهد و اظهارات شاهدان نشان می دهند که فرد مسلح با یک سلاح خودکار به فروشگاه وال مارت در ال پاسو حمله ور شده و بیست نفر را کشته و حداقل بیست و شش نفر را هم زخمی کرده است.

شبکه سی ان ان افزود نیروهای پلیس بعد از شروع تیراندازی به سرعت خود را به محل رسانده اند و موفق شده اند فرد مهاجم را بازداشت کنند.

مسئولان محلی در تگزاس اعلام کردند فرد مهاجم یک فرد سفیدپوست با بیست و یک سال سن است و آنها تلاش می کنند اتهام قتل را ضد این فرد مطرح کنند. عامل تیراندازی در فروشگاهی در ال پاسو قبل از ارتکاب این تیراندازی یک متن چهار صفحه ای را در فضای مجازی منتشر کرده بود که رئیس پلیس ال پاسو هم این اقدام مهاجم را به مثابه انتشار بیانیه این تیراندازی توصیف کرده است.

خبرنگار شبکه سی ان ان هم گفت تیراندازی در شهر ال پاسو که مدت ها از آن به عنوان یکی از مناطق امن آمریکا با وجود حضور شمار زیادی از مهاجران نام برده می شد همگان را شوکه کرده است.

خبرنگار سی ان ان افزود با توجه به نزدیکی این فروشگاه به مرز مکزیک شماری از شهروندان مکزیک هم با عبور از مرز وارد این فروشگاه می شدند و مایحتاج شان را خریداری می کردند به همین علت در میان کشته ها و زخمی های تیراندازی امروز شماری از شهروندان مکزیک هم مشاهده می شوند.

  • عامل کشتار تگزاس از طرفداران ترامپ بود

­بر اساس شواهد، عامل تیراندازی تگزاس طرفدار برنامه های نژادپرستانه ترامپ و ساخت دیوار مرزی بوده است.

پایگاه اینترنتی نیوزوان نوشت: مظنون تیراندازی مرگبار در یک مرکز خرید در شهر ال پاسو در ایالت تگزاس، به طور گسترده ای در اینترنت به عنوان مرد سفیدپوستی شناخته شد که فعالیتش در رسانه های اجتماعی حاکی از حمایت و همدلی با برنامه ملی گرایی سفید پوستان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، است.

نام و تصاویر مردی که گفته می شود پاتریک کروسیوس نام دارد چند ساعت پس از این تیراندازی به سرعت در توئیتر منتشر شد. اگر این گزارش ها درست باشد، کروسیوس اهل تگزاس است و هفته پیش ۲۱ ساله شد.

کروسیوس اعلامیه ای را، که شاید چند ساعت پیش از این تیراندازی نوشته، از خود برجای گذاشته است.

این اعلامیه شامل لفاظی های ضد مهاجرتی بود و نویسنده آن توضیح داده بود که چرا با اختلاط نژادی مخالف است و از ایده بازگرداندن آنها و نسل کشی حمایت کرده است.

برخی از صفحات در رسانه های اجتماعی که گفته می شود متعلق به کروسیوس است، چند ساعت قبل از این حمله، بسته شده بودند.

اما دستکم یک توئیت نشان می دهد که وی از تلاش های ترامپ در ساخت دیوار در مرز جنوبی کشور آمریکا حمایت می‌کند.

کد خبر 450403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha