سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷
۰ نفر

در پی تیراندازی روز شنبه در شهر مرزی ال‌پاسو در آمریکا که ۲۰کشته و ۲۶زخمی به جا گذاشت، دولت مکزیک اعلام کرد که به‌دنبال اقدام حقوقی علیه دولت آمریکاست.

مكزيك

۶شهروند مکزیک نیز در میان کشته شده‌ها هستند و دولت این کشور اکنون خواستار استرداد «پاتریک کروسیوس» قاتل ۲۱ساله‌ای است که با ورود به فروشگاه وال‌مارت در ال‌پاسو، مردم را به گلوله بست. طبق اعلام دولت مکزیک، ۷شهروند دیگر مکزیک نیز در این تیراندازی زخمی شده‌اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، وزیر خارجه مکزیک دیروز در یک کنفرانس خبری، تیراندازی اتفاق افتاده در ال‌پاسو را «تروریستی» خواند و تأکید کرد که دولت مکزیک در حال فراهم آوردن مدارک لازم برای درخواست استرداد کروسیوس به این کشور برای حضور در دادگاه است.

کروسیوس پیش از تیراندازی، با انتشار یک متن ۲هزار و ۳۰۰کلمه‌ای در فضای وب، انگیزه خود از این اقدام را «واکنش به حمله به لاتین‌تبارها» اعلام کرد. منظور کروسیوس از لاتین‌تبارها، مکزیکی‌هایی هستند که در ال‌پاسو زندگی می‌کنند. بیش از ۸۰درصد جمعیت ۶۸۰هزار نفری ال‌پاسو لاتین‌تبار هستند و روزانه بیش از ۲۳هزار مکزیکی با عبور از مرز برای کار به این شهر وارد می‌شوند. متن منتشر شده حاوی الفاظ نژادپرستانه مبنی بر برتری نژاد سفید و ضرورت اخراج مهاجران است؛ موضوعاتی که بارها در سخنان دونالد ترامپ مطرح شده است.

کد خبر 450606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha