همشهری آنلاین: نوه دختری جوان رابرت اف‌ کندی، برادر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا جان‌ اف‌کندی در مجتمع کندی‌ در ماساچوست آمریکا مرده یافت شد.

SAOIRSE KENNEDY

به گزارش سی‌ان‌ان سوارش کندی هیل ۲۲ ساله که دختر کوترنی کندی هیل، یکی از ۱۱ فرزند اتل کندی نامزد رئیس‌جمهوری و فعال محیط‌زیستی و حقوق بشر بود. اتل کندی همسر رابرت اف‌ کندی، دادستان کل آمریکا و برادر رئیس‌جمهور ترورشده آمریکا جان اف‌کندی بود. رابرت اف کندی نیز در سال ۱۹۶۸ هنگامی که نامزد رئیس‌جمهوری آمریکا بود، ترور شد.

علت مرگ سوارش کندی هنوز اعلام نشده است، اما گزارش ابتدایی کالبدشکافی هیچ اثری ضربه روی بدن او به جز اثرات عملیات احیای قلبی-ریوی  پیدا نکرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که او احتمالا در نتیجه اووردوز (overdose) مرده است.

اتل کندی، مادربزرگ سوارش در پیامی اعلام کرد:‌ «جهان امروز اندکی زیبایی‌اش را از دست داد.»

ماموران اورژانس در ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر پنجشنبه به مجتمع کندی فراخوانده شدند و سوارش را دانشجوی کالج ارتباطات بوستون بود،  به بیمارستان بردند و در آنجا او مرده اعلام شد. مقامات در انتظار نتایج گزارش سم‌شناسی برای تعیین علت مرگ هستند

خانواده کندی در بیانیه‌ای به مناسبت مرگ سوارش که قرار بود سال بعد فارغ‌التحصیل شود، گفتند: «او برای ساخت مدرسه برای جوامع بومی در مکزیک کار دواطلبانه می‌کرد» و در زمینه حقوق بشر و توانمندسازی زنان فعال بود.

مجتمع کندی‌ یک ملک کنار ساحل شش جریبی در بندر هیانیس در ماساچوست آمریکاست که محل زندگی اعضای بسیاری از خانواده بزرگ کندی‌ها بوده است. این مجتمع که در دهه ۱۹۶۰ بوسیله جان اف کندی رئیس‌جمهور آمریکا خریده شد، محل ملاقات‌های بی‌شمار او با سیاستمداران برجسته جهان بود.

  • افسردگی سوارش

سوارش در دبیرستان خصوصی در غرب ماساچوست تحصیل کره بود. او در فوریه ۲۰۱۶ برای روزنامه مدرسه قطعه‌ای درباره درگیری‌اش با بیماری افسردگی نوشته بود:‌ «افسردگی من از شروع مدرسه راهنمایی شروع شد و در بقیه عمر با من خواهد بود. گرچه من دوران کودکی شادی را گذراندم. اما بعد دچار حملات شدید افسردگی شدم که مانند بودن تخته‌سنگی سنگین روی سینه‌ام احساس می‌شد.»

او به همین علت مجبور شد در سال آخر دبیرستان یک سال برای درمان ار مدرسه مرخصی بگیرد. او از قوانین فدرال حفظ حریم شخصی که مانع می‌شدند معلمان و مشاوران از بیماری او خبردار شوند، شکایت داشت و معتقد بود که مدارس باید صحبت درباره بیماری روانی دانش‌آموزان آماده‌تر باشند.

  • نفرین کندی‌ها

خاندان کندی یکی از قدرتمندترین خانواده‌های سیاسی آمریکا در میانه قرن بیستم به بعد بوده است، درگیر شمار بسیاری از موارد مرگ و حوادث شده است که معمولا آن «نفرین کندی‌ها» می‌نامند.

رزمری کندی متولد ۱۹۱۸، مسن‌ترین خواهر جان‌ اف کندی که به علت ناتوانی فکری ناشی از حملات تشنجی و نوسان‌های خلقی مکرر از دید جهان پنهان نگهداشته می‌شد. رزمری در ۲۳ سالگی به دستور پدرش تخت عمل لوبوتومی (برداشتن قطعه‌ای از مغز برای کنترل علائم روانی) قرار گرفته بود، اما این عمل موفق نبود و باعث شد توان ذهنی او در حد یک کودک ۲ ساله شود. او ۲۰ سالی را در آسایشگاه و در انزوا گذراند.

یکی از مشهورترین ترورهای سیاسی تاریخ سیاسی جان جان اف‌کندی را گرفت. سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در دالاس تگزاس در حالیکه در کنار همسرش ژاکلین کندی در ماشین روبازی نشسته بود، هدف شلیک تیر لی هاروی اسوالد قرار گرفت و کشته شد.

رابرت اف‌ کندی برادر جان اف کندی در هنگام مبارزات انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری در سال ۱۹۶۸ هدف تیر «سیرهان سیرهان»، یک عرب فلسطینی مسیحی که از حمایت کندی از اسرائیل خشمگین بود، قرار گرفت و کشته شد.

سه عضو خانواده کندی در سقوط هواپیما کشته شدند: جمله جان پی کندی خلبان نظامی برادر بزرگتر جان اف کندی در جنگ جهانی دوم در هنگام یک ماموریت سری در سال ۱۹۴۴ به علت سقوط هواپیمایش کشته شد کاتلین کاوندیش کندی خواهر کوچکتر جان‌ اف کندی در سال ۱۹۴۸ هنگامی به سوی خانه خواستگارش در جنوب فرانسه می‌رفت، در سقوط هواپیما کشته شد. بالاخره جان اف کندی جونیور پسر جان اف کندی در ۳۵ سالگی در سال ۱۹۹۹ در حالیکه هواپیمای شخصی‌اش را خلبانی می‌کرد، در سقوط هواپیما به همراه همسر و خواهر همسرش کشته شد.

مایکل کندی، پسر رابرت اف کندی در یک حادثه اسکی در آسپن کلرادو کشته شد. او در هنگام اسکی با سایر اعضای خانواده به یک درخت برخورد و شدت جراحات باعث مرگ او شد.

کد خبر 450276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha