سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

آذربایجان شرقی فردا، میزبان حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت است.

آذربایجان شرقی؛ فردا میزبان رئیس جمهوری

به گزارش همشهری، استاندار آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در این سفر که برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مربوط به آب‌های مرزی انجام می‌شود، ۳ پروژه مهم سد حاجیلارچای در ورزقان با سرمایه‌گذاری ۱۵۶ میلیارد تومان، بهره‌برداری از آب‌های ارس با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان و شبکه آبیاری سد خداآفرین با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

«محمدرضا پورمحمدی» افزود: در حوزه نیرو علاوه بر این ۳ طرح، فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات و ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات افتتاح می‌شود. در این طرح، ۲۱۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو نیز به صورت ارزی سرمایه‌گذاری شده است که در بخش نیرو و در مجموع، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم.

وی بیان کرد: در حوزه عمرانی نیز ۳۷۰ پروژه آماده افتتاح و قابل‌بهره‌برداری در آذربایجان شرقی وجود دارد که برای این پروژه‌ها نیز بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.  استاندار تاکید کرد: در بخش صنعت و معدن، ۸ پروژه پالایشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری نیز در مجموع ۱۴۰ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وجود دارد که امیدواریم بخش عمده این پروژه‌ها در سفر آتی دکتر روحانی به آذربایجان شرقی افتتاح شود.

پورمحمدی گفت: در مجموع، ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی در قالب ۵۲۱ پروژه قابل‌افتتاح و بهره‌برداری است که بخشی از آنها به دست رئیس جمهوری افتتاح می‌شود. سفر رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی فرصت مغتنمی است که مشکلات استان در میان گذاشته شود و از نظرات، مساعدت‌ها و راهنمایی‌هایشان برای اعتلای هرچه بیشتر استان بهره ببریم.

کد خبر 449899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha