چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت مایکروسافت، تگ بتا یا آزمایشی Live Search را از نسل بعدی موتور جستجوی خود حذف کرده و به صورت ابزار جستجوی اساسی در پورتال MSN.Com ارائه می‌دهد.

این حرکت به دلیل تلاش‌های مایکروسافت برای جذب بخشی از بازار موتور جستجو است و در فاصله‌ای بسیار دورتر از گوگل و یاهو در مقام سوم است.

 از آنجا که موتور جستجو مبتنی بر تبلیغات، دارای رشد سریع و درآمد چندین میلیارد دلاری است، مایکروسافت به سختی سعی دارد ابزارهای جستجو و شبکه تبلیغاتی خود را توسعه دهد، اما نتوانسته است همانند گوگل تسلطی پیدا کند.

 طبق اعلام comScore Networks Inc در ماه ژوئن، گوگل 45 درصد تمام ایرادات موتور جستجو را در ایالات متحده کشف کرد. در همان زمان یاهو 29 درصد و مایکروسافت 13 درصد از این ایرادات موتور جستجو را پیدا کردند. این نشان می‌دهد که بازار مایکروسافت با کاهش تقریبا 3 درصدی مواجه است.

گرگ استرلینگ تحلیلگر Sterling Market intelligence گفت، توسعه‌ها در Live Search برجسته هستند اما تعدادی از آنها از طرف سایر سرویس‌دهندگان هم عرضه می‌شوند، بنابراین اینها نمی‌توانند باعث افزایش سهم مایکروسافت در بازار شوند.

استرلینگ افزود: مایکروسافت باید از قابلیت‌های گوگل فراتر رود، نه اینکه فقط حریف آنها باشد، هم اکنون کاربرد موتور جستجو کاملا عادی است و مایکروسافت باید با بدعت‌گذاری‌های برجسته مطرح شود و آشکارا تجربه جستجوی بهتری را ایجاد کند که این مشکل، رقابت سختی را باعث می‌شود.

این تغییر تدریجا در سرورهای میزبان MSN مختلف جای خواهند گرفت. وی افزود: وقتی کاربران جستجو را در MSN.com اجرا نمایند، به صفحه نتایج جستجوی Live Search در دامنه Live.com تمایل پیدا خواهند کرد. اما لینک‌هایی هستند که کاربران را به بازگشت به پورتال MSN.com هدایت می‌کنند.

نسخه بتای Live Search جهت آزمایش عموم در ماه مارس در Live.com قرار گرفت. Live.com  نیز این هفته از نسخه بتا خارج می‌شود. در بین توسعه‌های Live Search، گزینه‌های جدیدی به منظور تماشای عکس‌هایی با اندازه کامل در نتایج جستجو تصویر و تعداد بیشتری عکس‌های هوایی را در جستجوی محلی وجود دارند. Live.com  برچسب بتای خود را در سرویس‌های ایالات متحده و بریتانیای خود حذف می‌کند.

همچنین Live Search سرویس جستجوی اجتماعی جدیدی را به نام QnA طرح‌ریزی می‌کند که کاربران می‌توانند سوالات را مطرح نمایند و با سایر پاسخ‌ها هماهنگ شوند. یاهو و گوگل و سایرین دارای سرویس‌های جستجوی پرسش و پاسخ مشابه هستند.

کد خبر 4496

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز