جمعه ۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشارات ماهور که پیش از این هم مجموعه‌ای از تصانیف و پیش درآمدهای غلامحسین درویش خان را به بازار کتاب و موسیقی عرضه کرده بود، آثار درویش خان برای سنتور را منتشر کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین این کتاب که به همراه  دو لوح فشرده منتشر شده، از سوی سامان ضرابی تدوین شده است.

دراین کتاب اشعار تصنیف ،کوک سنتور، نشانه‌ها،پیش درآمد برای شور، پیش درآمد برای ابوعطا، تصنیف بهار دلکش، رنگ ابوعطا، پیش درآمد افشاری، تصنیف باد خزان، دو ضربی افشاری، پیش درآمد سه گاه، تصنیف صبحدم  و عروس گل، رنگ سه گاه، پیش درآمد شوشتری، رنگ همایون، رنگ پریچهر و پریزاد، رنگ غنی و فقیر، تصنیف ایران، حصار، پولکا، پیش درآمدماهور و راک، چهارمضراب ماهور، تصنیف زمن نگارم، دائم مه من و شب وصل، رنگ قهر و آشتی، رنگ و مارش ماهور آمده است.

مولف در بخشی از کتاب ضمن اشاره به درست نواختن قطعات اصیل و پایه‌ای  و تاثیر مثبت آن برگوش، ذوق و سلیقه هنرجو  نوشته است: قطعات و تصانیف درویش خان برای هر ایرانی با ذوق مبین اصالت موسیقی است نواختن قطعات غلامحسین درویش‌خان بخصوص برای هنرجویانی که تازه پا به عرصه موسیقی گذاشته‌اند نه تنها خالی از لطف نیست بلکه یادگیری و تعلیم آنها به نوعی ضرورت محسوب می‌شود.

انتشارات ماهور پیش از این نیز مجموعه آثار درویش‌خان را به همت ارشد تهماسبی، نوازنده و ردیف‌دان نامی به بازار موسیقی عرضه‌کرده بود.

طرح جلد این کتاب را زنده یاد مرتضی ممیز زده بود. آثار درویش خان برای سنتور در 105 صفحه به قیمت 3هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 44949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز