همشهری آنلاین: کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران روز چهارشنبه 29 شهریور اعلام کرد، عراق خطرناک‌ترین منطقه برای کار روزنامه‌نگاران است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، بررسی جدید کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران نشان می‌دهد، در 15 سال گذشته 580 روزنامه‌نگار در جهان کشته شده‌اند که عمده آنها بر اثر فعالیت شغلی بوده و مقامات دولتی و نظامی مسئولیت بسیاری از این مرگ‌ها را برعهده دارند.

بر اساس گزارش کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که یک سازمان بین‌المللی حامی آزادی رسانه‌ها و مستقر در نیویورک است، مرگ‌بارترین کشورها برای روزنامه نگاران در 15 سال گذشته به ترتیب عبارتند از عراق با 78 کشته، الجزایر با 60 کشته، روسیه با 42 کشته و کلمبیا با 37 کشته.

این بررسی نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2006 تاکنون 31 روزنامه‌نگار -به طور متوسط ماهانه بیش از 3 نفر- کشته شده‌اند که 20 مورد از این قتل‌ها در عراق اتفاق افتاده‌است.

در سال 2005 هم47 رزونامه‌نگار کشته شده‌اند که 22 مورد آن روزنامه‌نگاران عراقی بوده که سرگرم پوشش خبری جنگ فعلی در این کشور بوده‌اند.

بر اساس بررسی کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران از ابتدای تهاجم امریکا به عراق در مارس 2003 تاکنون 60 روزنامه‌نگار عراقی جان باخته‌اند.

جول سیمون رییس کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران گفته‌است: روزنامه‌نگاری به یک حرفه کاملاً خطرناک تبدیل شده‌است.

کد خبر 4493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز