همشهری آنلاین: یک مخترع فرانسوی که قصد داشت با یک فلای‌بورد از روی کانال مانش، از فرانسه به بریتانیا پرواز کند، در میان راه به داخل دریا سقوط کرد. این وسیله پرنده‌ مجهز به موتور جت، اختراع خود اوست.

فرانکی زاپاتا

به گزارش بی بی سی، فرانکی زاپاتا، قهرمان سابق جت اسکی امیدوار بود که از ساحلی در نزدیکی بندر کاله در شمال فرانسه در مدت بیست دقیقه به بندر دوور در جنوب انگلستان پرواز کند.

اما در میان مسیر، وقتی سعی کرد که برای سوختگیری روی قایقی فرود بیاید، ‌ به داخل دریا سقوط کرد.

اقای زاپاتا، در اثر افتادن در آب صدمه ای ندیده است.

یکی از اعضای تیم او با ابراز تاسف شدید از این اتفاق، به تلویزیون فرانسه ‌گفت که او "فقط چند سانتی‌متر" از محلی که باید فرود می‌آمد، منحرف شده است. و افزود که "بارها این عملیات را در جاهای دیگر تمرین کرده‌اند. "

به تازگی و در جریان رژه ارتش در روز ملی فرانسه (روز باستیل)، آقای زاپاتا با فلای‌بورد مجهز به موتور جت خود بر فراز جمعیت پرواز کرد و همه را شگفت‌زده کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، پس از آنکه فرانکی زاپاتا جمعیت را شگفت‌زده کرد، در توئیتی همراه با ویدئویی از این نوآوری گفت :"به ارتش‌مان افتخار می‌کنم، مدرن و نوآورانه است".

آزمایش آقای زاپاتا، درست در روزی انجام شد که ۱۱۰ سال پیش از آن، یک خلبان و مخترع فرانسوی موفق شده بود با هواپیمای ساخت خود از کانال مانش عبور کند.

لویی بلریو، ‌ در ۲۵ ژوئیه ۱۹۰۹ موفق شد با هواپیمای ساخت خود، برای اولین بار در مدت زمان ۲۷ دقیقه از بندر کاله فرانسه به بندر دوور بریتانیا برسد.

آقای زاپاتا ساعت ۹ صبح به وقت محلی به راه افتاد و سرعتش را به طور متوسط، حدود ۱۴۰ کیلومتر در ساعت نگه داشت. او در ارتفاع ۱۵ تا ۲۰ متری سطح دریا پرواز کرد.

جمعیت زیادی در ساحل سانگاته، در نزدیکی بندر کاله جمع شده بودند و پس از آنکه از دیدرس دور شد یک هلیکوپتر او را از نزدیک دنبال می‌کرد.

اما دقایقی بعد اعلام شد که او به داخل آب افتاده و موفق به شکستن رکورد نشده است.

او پیش از پرواز به خبرنگاران گفت: "ما یک راه جدید پرواز را اختراع کرده‌ایم. از بال استفاده نمی‌کنیم. درست مثل پرنده هستیم و این بدن ماست که پرواز می‌کند. این رویای انسان بوده است. "

او همچنین یادآوری کرد که وزش باد شدید ممکن است کار او را "کمی مشکل کند. "

وسیله‌ای که او برای پرواز اختراع کرده است به اندازه یک اسکیت‌بورد است و با پنج موتور کوچک جت حرکت می‌کند و سوخت آن نفت سفید است که در یک کوله پشتی ذخیره و حمل می‌شود.

کد خبر 449290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha