جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸
۰ نفر

همشهری انلاین: سخنگوی نیروی دریایی ارتش لیبی اعلام کرد که دستکم ۱۱۶ پناهجو در نزدیکی شهر "الخمس" در شرق پایتخت؛ طرابلس به دنبال واژگونی قایق آنها ناپدید شدند.

۱۱۶ پناهجو در سواحل لیبی ناپدید شدند

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "یورونیوز"، "ایوب قاسم" روز پنجشنبه گفت: گارد ساحلی لیبی به همراه ۲ ماهیگیر محلی توانستند جان ۱۳۲ پناهجو را نجات دهند.

کشتی حامل این پناهجویان از شهر ساحلی "الخمس" در ۱۲۰ کیلومتری شرق طرابلس حرکت کرد و به گفته برخی نجات یافتگان، بیش از ۳۰۰ تن سرنشین داشت.

برخی از پناهجویان شمار قایق های حامل این پناهندگان را ۲ فروند اعلام کردند.

"چارلی یاکسلی" سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد پیشتر گفته بود که بیم آن می رود  حدود ۱۵۰ نفر در این حادثه جان باخته باشند، درحالی که امکان نجات همین تعداد پناهجوی دیگر وجود دارد.

یاکسلی اعلام کرد که ۲ ماهیگر محلی نجات یافتگان را از آب بیرون کشیده اند و پلیس مرزبانی لیبی نیز آنها را به این کشور بازگردانده است.

۱۳ تیرماه نیز ۸۱ پناهجو در پی واژگونی قایق شان در سواحل تونس ناپدید شدند.

سال هاست شمار زیادی از مهاجران غیر قانونی که به امید رسیدن به اروپا دل به دریا می زنند، در دریای مدیترانه جان خود را از دست می دهند.

بسیاری از این مهاجران به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی و امنیتی کشورشان و همچنین به دلیل جنگ و قحطی، خطرات مهاجرت را به جان می خرند و خانه و کشورشان را ترک می کنند. فاصله برخی کشورهای شمال آفریقا تا کشورهای اروپایی کمتر از ۳۰۰ کیلومتر است و این، باعث رونق کار قاچاقچیان انسان و مهاجرت غیر قانونی در این منطقه شده است.

در این میان، لیبی پس از سرنگونی معمر القذافی در سال ۲۰۱۱ و تقسیم کشور به دو بخش شرقی و غربی و جنگ داخلی، نبود یک حکومت مقتدر  و فاصله اندک با کشورهای اروپایی، به مرکز تجمع پناهجویان آفریقایی و مهاجرانی از کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

کد خبر 449219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha