۱۵۰پناهجو در پی واژگونی دو شناور در ساحل لیبی در مدیترانه غرق شدند؛ منابع خبری گفته‌اند که نیمی از این قربانیان کودکان و زنان هستند.

پناهجو

به گزارش الجزیره، یکی از سخنگویان گارد ساحلی لیبی گفته است که ۱۳۴نفر از سرنشینان این دو شناور توسط گارد ساحلی نجات پیدا کرده‌اند. کمیسر سازمان ملل در امور پناهجویان این حادثه را بدترین فاجعه برای پناهجویان در سال‌جاری خوانده است. فیلیپو گراندی همچنین از کشورهای اروپایی خواسته است عملیات نجات در مدیترانه را از سربگیرند. براساس گزارش سازمان ملل، امسال ۷۰۰پناهجو جان خود را در مدیترانه از دست داده‌اند.

براساس اعلام گارد ساحلی لیبی، بیشتر نجات‌یافتگان اهل اتیوپی هستند و در میان آنها افرادی از فلسطین و سودان و دیگر کشورها هم وجود دارند. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که افراد نجات‌یافته از سوی ماهیگیران از آب گرفته شده و توسط گارد ساحلی لیبی به خشکی منتقل شده‌اند.

یک نجات‌یافته اهل اریتره درباره شرایط نجات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: «ما خودمان خودمان را نجات دادیم. هیچ‌کس به کمک ما نیامد. »

لیبی یکی از گذرگاه‌های اصلی مسافرت پناهجویان آفریقایی اروپاست. پناهجویانی که از فقر و جنگ در خاورمیانه و شمال آفریقا فراری هستند، عموما با شناورهای نامطمئن و ناایمن از طریق مدیترانه به اروپا می‌روند.

کد خبر 449333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha