همشهری آنلاین: مردم بریتانیا ناشناس‌ترین نقاش سرشناس تاریخ را به بزرگانی چون رامبراند و مونه ترجیح دادند و بنکسی را محبوب‌ترین نقاش تاریخ از نگاه خود برگزیدند.

نقاشي ديواري بنكسي در انگليس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سان، بنکسی نقاشی‌هایش را با اسپری روی دیوارهای گوشه و کنار دنیا خلق می‌کند و تا امروز کسی نتوانسته هویت واقعی او را فاش کند. با این حال، بیش از دو هزار نفر از مردم بریتانیا در گروه سنی بالای ۱۸ سال در یک نظرسنجی عمومی بنکسی را محبوب‌ترین نقاش تاریخ دانستند. این در حالی است که آنها گزینه‌هایی چون لئوناردو داوینچی، ونسان ونگوگ، رامبراند و کلود مونه هم داشتند.

در واقع، بنکسی تنها هنرمند زنده در نظرسنجی انتخاب محبوب‌ترین نقاش یا مجسمه‌ساز دنیاست که در میان ۱۰ هنرمند برتر قرار می‌گیرد. نشریه هومز اند آنتیکس این نظرسنجی را برگزار کرده و مل شروود، سردبیر آن درباره نتایج چنین می‌گوید: «صدرنشینی بنکسی هم غافلگیرکننده است هم هیجان‌انگیز و نشان می‌دهد نقاشی خیابانی تا چه اندازه میان مردم جا باز کرده و محبوب است. این شخصیت مرموز برای در دسترس بودن نقاشی بسیار کوشیده و در واقع هنر را از چهاردیواری گالری‌ها به خیابان آورده است.»

کارشناسان معتقدند هر چند بنکسی از نگاه مردم امروز بریتانیا محبوب‌ترین نقاش تاریخ است اما سخت بتوان برای او جایگاهی بین بزرگ‌ترین نقاشان تاریخ دست و پا کرد. هنر داوینچی، مونه، رامبراند و ونگوگ پس از صدها سال همچنان خریدار دارد و تاریخ مصرف نقاشی‌های بنکسی ممکن است به یک دهه هم نرسد. با این حال، چکش خوردن میلیون دلاری نسخه‌های مکتوب برخی آثار خیابانی او نشان‌دهنده علاقه برخی مجموعه‌داران به نقاشی‌های معنادار بنکسی است.

کد خبر 448010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha