همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال برزیل در مسابقه نهایی کوپا امه‌ریکا در استادیوم ماراکانای در ریو دو ژانیرو با شکست دادن تیم ملی پرو برای نهمین بار برنده این جام شد.

Gabriel Jesus

به نوشته گاردین ۱۵ دقیقه پس از شروع بازی تیم میزبان گل اول خود را زد. گابریل ژسوس، مهاجم تیم منچستر سیتی پس از فریب دادن دو بازیکن دفاع توپ را از سمت راست محوطه جریمه برای اورتون سوارس در طرف مقابل فرستاد تا او با شوتی از فاصله نزدیک دروازه پرو را باز کند.

پرو که که از سال ۱۹۷۵ برنده کوپا امه‌ریکا نشده بود، یک دقیقه پیش از پایان نیمه اول پس از خطای هند تیاگو سیلوا از تیم برزیل با گل پائول گررو از زوی نقطه پنالتی گل مساوی را زد.

این گل نخستین گل خورده برزیل در شش بازی در مسابقات بود، اما برزیل دوباره بر بازی مسلط شد و در دقیقه سوم وقت اضافه نیمه اول گل دومش را زد. روبرتو فیرمینو پس از گرفتن توپ در خط کناری راست آن را به آرتور ملو پاس داد و او نیز با حرکت سریع به جلو توپ را در پشت محوط جریمه را به ژسوس داد و ژسوس توپ را در جهت مخالف حرکت دروازه‌بان به درون گل فرستاد.

پرو در نیمه دوم به بازی تهاجمی روی آورد و به خصوص پس از اخراج ژسوس پس از گرفتن کارت زرد دوم فرصتی عالی در اختیار داشت. اما برزیل با گل ریچارلیسون از روی نقطه پنالتی پیروزی خود را تثبت کرد.

هر دو پنالتی بازی پس از مرور با  کمک‌داور ویدئویی (VAR) بوسیله داور اعلام شدند.

این برزیل با این پیروزی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۷ برنده کوپا امه‌ریکا شد و چیچی، مربی تیم هم سه سال پس از به عهده گرفتن مسئولیت تیم ملی نخستین عنوان قهرمانی را با این تیم به دست آورد.

کد خبر 447028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha