سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

شاید بعصی بازی‌ها دوره‌های خاصی از نوجوانی و جوانی مناسب باشد، اما دو بازی امروز ویژه یازده ساله‌هاست. البته بزرگترها هم می‌توانند این بازی‌ها را امتحان کنند.

Civ City: Rome

سیستم: PC
سبک: استراتژی

تا چندی قبل، شهرسازی و ساخت و ساز شهری همه در سیطره دو عنوان بزرگ این سبک یعنی siv city و سری tycoon بودند.

این بازی بدون هیچ‌گونه ادعا و سر و صدایی وارد بازار شده و انصافاً کار زیبایی از آب درآمده است.

در این بازی شما کنترل و نظارت بر شهری از شهرهای رم باستان را در اختیار دارید.

عمده کار شما ساخت و ساز در شهر با توجه به آینده و نیازهای هر منطقه است.

باید تعادل در عرضه و تقاضا را به عنوان نخستین اصل از اصول شهرداری همواره مدنظر داشته باشید تا کارتان به درستی جلو رفته و مردم از شما رضایت‌خاطر داشته باشند.

دقیقاً مثل آنچه در واقعیت با آن مواجه هستیم، رضایت مردم در بازی حرف اول و آخر را در موفقیت شما می‌زند.

البته روند بازی تبعیض بین محلات فقیرنشین و اعیان‌نشین را به شما تحمیل خواهد کرد. باید برای افراد اعیان‌نشین یک سری خدمات و امکانات مجزا در نظر بگیرید تا سطح رضایت آنها را بتوانید تامین کنید.

Blade Dancer

سیستم: PSP
سبک: نقش‌آفرینی

عنوان‌های RPG معمولاً داستان بسیار قوی و جذابی دارند. در این بازی همه شما با یک داستان قدرتمند و درگیرکننده مواجه می‌شوید.

قهرمان داستان جوانی با یک نشان عجیب روی پیشانی‌اش است که درپی دریافت درخواست کمکی از یک روح، راهی جزیره‌ای به نام فو می‌شود.

در جزیره فو طبق رسم دیرینه، نیروهای نیکی و خیر حکومت می‌کنند تا اینکه یکی از افراد خاندان سلطنتی به سمت نیروهای شر می‌رود و همه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

از قضا، قهرمان ناجی جزیره فو که عنوان Blade Dancer به او داده‌اند مدت‌ها قبل از جزیره رفته است.

او هم نشان عجیبی روی پیشانی خود داشت و حالا، اهالی جزیره دست به دامن قهرمان داستان شده‌اند و گمان می‌کنند او همان Blade Dancer است که بازگشته تا آنها را نجات دهد.

سبک بازی و مبارزات ترکیبی از حالت نوبتی و Real time است. گرافیک مراحل بسیار خوب و قوی کار شده. صداگذاری‌ها هم در حد قابل قبولی قرار دارد.

کد خبر 4460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز