یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاهدخت هیا بنت حسین دختر ملک حسین پادشاه سابق اردن و همسر محمد بن راشد به همراه فرزندانش به لندن گریخته است.

Princess Haya

به گزارش دیلی‌بیست شاهدخت هیا ۴۵ ساله که خواهر ناتنی ملک عبدالله پادشاه فعلی اردن است، به  همراه پسر ۷ ساله‌اش زاید و دختر ۱۱ ساله‌اش الجلیله پنهانی به اروپا گریخته است.

 گفته می‌شود شاهدخت هیا از جان خود بیمناک بود، با ۳۱ میلیون پوند از دوبی گریخته و بلافاصله درخواست طلاق کرده است.

هیا که از ماه فوریه امسال دز انظار عمومی ظاهر شده بود،  ابتدا قصد داشت در آلمان تقاضای پناهندگی کند و و ظاهرا با تقاضایش به طور اصولی موافقت شده بود. اما او در عین حال تقاضاهای پناهندگی از بریتانیا هم کرده بود و در نهایت به آنجا رفت و در حال حاضر در مکانی پنهانی در لندن زندگی می‌کند.  

سال پیش شیخ لطیفه، دختر بن‌ راشد امیر دوبی هم تلاش کرد از دوبی بگریزد و با یک قایق تفریحی به هند برود، اما در نهایت او را به امارات بازگردادند. او قبل از فرارش ویدئویی را روی یوتیوب گذاشته و در آن از پدرش و محدودیت‌هایی که بر زندگیش تحمیل شده است، ‌انتقاد کرده بود.

هیا قبلا به خاطر کمک به تلاش تبلیغاتی دوبی برای نشان دادن اینکه لطیفه پس از بازگشت به دوبی آزار ندیده است، مورد انتقاد قرار گرفته بود. هیا در این زمان در کنار مری رابینسون، نخست‌وزیر پیشین ایرلند و لطیفه که بیحال و منگ به نظر می رسید، ظاهر شده بود.

آخرین خبر اینکه محمد بن راشد امیر  ۶۹ ساله دوبی که شعر هم می‌گوید، ‌در واکنش به فرار همسرش بر روی اینستاگرامش شعری با عنوان «زندگی کردی و مردی» با مضمون خیانت گذاشته است.

هیا بنت حسین فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد و  رئیس فدراسیون جهانی اسب‌سواری است و در المپیک سیدنی استرالیا ۲۰۰۰ در مسابقات پرش از مانع با اسب شرکت داشت. او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع گرسنگی و اهداف توسعه هزاره است.

شیخ محمد بن راشد ۶۹ ساله امیر دوبی و معاون رئیس‌جمهور و نخست وزیر امارات شش بار ازدواج کرده است و ۲۳ فرزند، ۹ پسر و ۱۴ دختر دارد.

کد خبر 445998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha