گروه شهری: سیدنی، ویترین شهرهای استرالیاست.

این شهر جذاب و دیدنی شناختنی‌ترین و آشناترین افق‌های شهری دنیا را به خاطر بندرگاه مشهور خود دارد که اغلب از آن به عنوان زیباترین بندر طبیعی جهان یاد می‌شود.

بندر سیدنی خلیج‌ها و لنگرگاه‌های بسیاری دارد. این شهر با پل تاریخی بندر و خانه اپرا و خط ساحلی بی‌نظیرش به یاد آورده می‌شود.

این شهر علاوه بر این‌که دارای شهرتی افسانه‌ای است، به‌گونه‌ای معرف و دریچه‌ای به استرالیا دانسته شده است؛ به این تعبیر که این شهر بزرگ و دوست‌داشتنی در نظر بسیاری از گردشگران نماینده کامل استرالیا دانسته شده و بسیار مورد توجه است.

more  خانه اپرای سیدنی /

شاید برگزاری مسابقات جهانی المپیک بیش از پیش در معرفی این شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری بی‌تأثیر نبوده باشد. سیدنی 8 ساختمان بالای 200 متر دارد و دارای جمعیتی بالغ بر 2/4 میلیون نفر است. سیدنی دارای شبکه حمل و نقل جامعی است و به لحاظ معماری دارای ویژگی‌های بارزی است.

سیدنی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. این شهر نماد کشور استرالیاست. شهری است با جذابیت‌های بی‌شمار. در جنوب شرقی استرالیا واقع شده و اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.

سیدنی سرشار از تنوع است. ساکنان آن، ۴ میلیون شهروندی هستند که عمدتاً از پیشینه مختلف قومی، نژادی و فرهنگی برخوردارند.

در هر گوشه‌ای از سیدنی، می‌توان ردپایی از فرهنگ‌های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه‌های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک‌های ملی و حفاظت شده، موزه‌ها و گالری‌های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده‌اند.

شهر سیدنی، بسیار گسترده و بزرگ است و شامل ۷۰۰ محله می‌شود. در طول زمان، بتدریج هر یک از این محله‌ها مکان تجمع مهاجرین کشور خاصی شده‌است.

اغلب ساکنان سیدنی با اتومبیل و از طریق آزاد راه‌ها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها تردد می‌کنند. مهمترین مسیر حرکت در مناطق شهری، سیستم تردد خیابانی می‌باشد. اتوبوس، قطار و قایق‌هایی به نام فری نیز، بخش وسیعی از حمل و نقل مسافران را برعهده دارند.

قطارهای سیدنی توسط خط آهن شهری (سیتی ریل)، که وابسته به دولت «نیو ساوت ولز» است، اداره می‌شوند. قطارهای برون‌شهری در حومهٔ شهر، تردد کرده، سپس در یک ترمینال زیر زمینی که در بخش تجاری مرکز شهر قرار دارد، به یکدیگر ملحق می‌شوند.

پس از المپیک سال ۲۰۰۰، کارایی سیتی ریل به طرز قابل توجه‌ای تنزل یافت. در سال ۲۰۰۵، سیتی ریل، برنامهٔ کاری تجدید نظر شده‌ای ارائه داد و رانندگان بیشتری استخدام کرد.

فرودگاه بین المللی «کینگز فورد اسمیت» در حومهٔ «ماسکات Mascot» قرار دارد و اصلی ترین فرودگاه سیدنی و قدیمی‌ترین فرودگاه بازرگانی جهان است که به طور مداوم مشغول به کارمی‌باشد.

آب و هوای شهر سیدنی در مناطق مختلف متفاوت است اگر چه در بیشتر مواقع آب و هوای آن معتدل است. در سیدنی میزان بارش باران نسبت به مراکز ایالت‌های دیگر بیشتر است.

بارش باران در تمام طول سال در این شهر یکسان است و حتی در تابستان نیز بارش آن کماکان ادامه دارد.در سیدنی در حدود ۱۵۰ روز از سال باران می‌بارد و پر باران ترین ماه‌ها آوریل و ژوئن هستند.

دمای هوا در روز به ندرت به کمتر از ۱۰ درجه می‌رسد و حداکثر دمای آن ۱۷ درجه‌است.از نسیم‌های خنک دریایی که در سیدنی میوزد هم نباید غافل شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۴:۴۲