کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای از امارات خواستند اثبات کند دختر حاکم دبی زنده است.

دختر حاکم دبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان حقوق بشر از امارت خواستند تا اطلاعات موثقی از زنده بودن «لطیفه آل مکتوم» دختر حاکم دبی، در اختیارشان قرار دهد.

بیانیه مشترکی از کارشناسان حقوق بشر و همینطور برخی از مسئولان خشونت علیه زنان در این سازمان خواستار «آزادی هرچه سریعتر دختر حاکم دبی» و در اختیار قرار دادن اطلاعاتی از مکان اقامت او شد.

دربخشی از این بیانیه آمده است: «به دنبال پخش ویدئویی از شاهدخت لطیفه که در آن از بازداشت خود علیرغم میل باطنی خبر می‌داد، و همچنین درخواست‌هایی برای در اختیار قرار دادن اطلاعاتی از او، تاکنون هیچ اطلاعات موثقی از او در دسترس ما قرار نگرفته است.»

آنها در ادامه گفتند: «بیانیه‌ای که می‌گوید شاهدخت لطیفه در خانه خود نگهداری می‌شود، در حال حاضر برای ما کافی نیست.»

این بیانیه در حالی منتشر شده که هفته گذشته سازمان ملل خواستار دیداری با نماینده دبی برای بحث درباره وضعیت شاهدخت  لطیفه شده است.

سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در بخشی از سخنان خود در ژنو، سوئیس اعلام کرد این نهاد بین‌المللی «بسیار نگران وضعیت شاهدخت لطیفه» است.

او همچنین افزود: «سازمان ملل با وجود درخواست مکرر هیچ پاسخی از سوی مقامات دبی مبنی بر اطلاعاتی از زنده بودن این شاهدخت دریافت نکرده است.»

بهمن ماه سال گذشته شاهدخت لطیفه در فیلمی کوتاه از زندانی شدندش در یک ویلا خبر داد و گفت: «من مانند یک گروگان در یک ویلا که به زندان تبدیل شده است، در بازداشت هستم.»

شاهدخت لطیفه در سال ۲۰۱۸ تصمیم داشت از کشور امارات فرار کند.

پیشتر نیز «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس از امارات خواسته بود تا ثابت کند شاهدخت لطیفه هنوز زنده است. او گفته بود: ما می‌خواهیم ببینیم او زنده و (حالش) خوب است.

کد خبر 596412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha