یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: بنا به مصوبه هیئت دولت، جاده ابر باید در همان کریدور قبلی بین جاده فعلی شیرین آباد و ابر اجرا شود.

این عبارتی است که معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی این سازمان  هفته گذشته در جمع خبرنگاران بر زبان آورد؛ عبارتی که در واقع منعکس کننده آخرین دیدگاه سازمان حفاظت محیط زیست در این باره است.

البته پیش از این هم محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی  به صراحت اعلام کرده بود ساخت جاده جدید در جنگل ابر مغایر با منافع و مصالح کشور است.

با وجود این، هنوز این نگرانی وجود دارد که برخی با اعمال نفوذ بتوانند بر اجرای این جاده درمسیری خلاف نظرات کارشناسی اقدام کنند؛ هر‌چند که عملیات اجرایی این جاده فعلا معوق شده و هرگونه اقدامی دراین زمینه منوط به نظر سازمان محیط زیست شده است.

سید محمد جعفر سادات موسوی، نماینده مجلس ورئیس فراکسیون اصل پنجاهم قانون اساسی، در این باره به همشهری گفت: احساس می‌شود اراده ای مافوق کارشناسی‌های رسمی وجود دارد که بدون در نظرگرفتن مصالح عمومی هر طرحی را ولو آنکه  مخالف محیط زیست باشد و به تخریب میراث طبیعی منجر شود اجرا کند و البته  آنچه در این میان اهمیتی ندارد نظرات کارشناسی است. طرح عبور جاده از جنگل ابر نمونه‌ای از این طرز نگاه وشیوه عملکرد فراقانونی است.

وی ضمن تأیید مصوبه هیئت دولت مبنی بر اجرای هر طرح عملیاتی در همان مسیر قبلی شیرین‌آباد و ابر آن هم با موافقت سازمان محیط زیست تصریح کرد: ما امیدواریم دادستان کل  کشور همان‌گونه که در چند مورد مشابه با اقدامی در خور تحسین، قاطعانه با متخلفان برخورد کرد و  مانع از تخریب محیط زیست شد در این مورد هم با جدیت عمل کند و بر اساس قانون ونظرات کارشناسی سازمان های ذیربط اجازه ندهد جنگل ابر که از ذخایر ارزشمند ژنتیکی است و به همه مردم و آیندگان تعلق دارد فدای برخی مصالح فردی یا گروهی شود.

کد خبر 44585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز