یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بلافاصله پس از اتمام هشتادویکمین جلسه بررسی بودجه شهرداری با حضور در جمع خبرنگاران از آنان عذرخواهی کردند.

این عذرخواهی از آن‌رو صورت گرفت که قرار بود جلسه شورای شهر که اختصاص به بررسی تبصره‌های 32 گانه بودجه شهرداری تهران داشت از 9 ‌صبح و به‌صورت علنی در حضور خبرنگاران تشکیل شود که بنابر تصمیم هیات رئیسه این قرار تغییر کرد و موجب شد خبرنگاران از ساعت 9‌ صبح تا 12:30 دقیقه ظهر پشت درهای بسته منتظر نتایج آخرین اخبار تصویب بودجه 3‌هزارو600 میلیارد تومانی شهرداری بمانند.

به گزارش همشهری، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در ساعات اولیه تشکیل این جلسه به‌دلیل شرکت در مراسم تشییع آیت‌الله توسلی غایب بود.

بنا براین گزارش، گرچه بررسی لایحه بودجه شهرداری دیروز عصر پس از10 جلسه توسط شورای شهر تهران به پایان رسید، اما بودجه سال87 شهرداری تهران بعد از تأیید فرمانداری تهران طی 15 ‌روز بعد از ارسال مصوبه به این مرجع نظارتی، قابل اجرا خواهد بود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره نتایج بررسی تبصره‌های لایحه بودجه به یکی دو مورد از آن اشاره کرد و گفت: از 32‌تبصره ارائه شده در لایحه بودجه، 19 تبصره در جلسه صبح به تصویب اعضا رسیده است و بررسی بقیه تبصره‌ها موکول به جلسه بعدازظهر شد.

وی با اشاره به تبصره 5 لایحه بودجه مبنی بر کمک شهرداری تهران به مؤسسات عام‌المنفعه گفت: شهرداری پیشنهاد افزایش سقف این بودجه را ارائه کرده بود اما اعضای شورای شهر تهران با ثابت ماندن اعتبار 100‌میلیون تومانی همچون سال گذشته موافقت کردند.

به گفته دانشجو، اعضای شورای شهر تهران در تبصره دیگری تصویب کردند که کمیته تخصیص اعتبار بودجه شهرداری هر 3 ماه یک‌بار گزارشی از میزان پیشرفت طرح‌‌های عمرانی به کمیسیون عمران شورا ارائه دهد تا براساس آن اعتبارات برای اجرای طرح‌ها اولویت‌بندی و اختصاص یابد.

کنترل نرخ کرایه تاکسی

دانشجو همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری در مورد اهرم قانونی شورای شهر در مبارزه با آن دسته از رانندگان تاکسی که اقدام به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی می‌کنند، گفت: هر تاکسی براساس پروانه‌ای که در اختیار دارد، فعالیت می‌کند. اگر راننده‌ای برخلاف نرخ رسمی فعالیت کرده و اقدام به دریافت کرایه بیشتر کند، ابزار کنترلی می‌توانند تا لغو پروانه آنها هم پیش برود.

وی در مورد نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده گفت: به محض اتمام بررسی لایحه بودجه شهرداری، کمیسیون عمران شورای شهر کار بررسی لایحه نرخ کرایه تاکسی‌ها را آغاز خواهد کرد که امیدواریم هفته آینده نتیجه بررسی برای تصویب به صحن شورا ارائه شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد سازمان تاکسیرانی برای افزایش نرخ‌ها، بسیار بالا بوده است که شورای شهر تهران با این میزان افزایش موافقت نخواهد کرد و نرخ‌ها حتما با تعدیل به تصویب خواهد رسید.

کد خبر 44584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز