همشهری آنلاین: هفت‌ کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای از تلاش‌ها برای عملیاتی کردن سازوکار اینستکس در جهت متقاعد کردن ایران برای ادامه اجرای کامل تعهداتش در برجام حمایت کردند.

پرچم هاي ايران و اتحاديه اروپا

به گزارش تسنیم، هم‌زمان با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هفت‌ کشور اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوانی، اسپانیا و سوئد با صدور بیانیه مشترکی از تلاش‌ها برای عملیاتی کردن سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس در جهت متقاعد کردن ایران برای ادامه اجرای کامل تعهداتش در برجام حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از مشکلات اجرای بخش اقتصادی برجام آگاه هستیم و با انگلیس، فرانسه، آلمان، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا همکاری می‌کنیم تا کانالی را برای تسهیل تجارت مشروع و عملیات مالی با ایران ایجاد کنیم.

بیانیه یاد شده، سازوکار ویژه مالی اروپا موسوم به اینستکس را یکی از بهترین ابتکارات صورت گرفته در این زمینه نامید و افزود: این مهم است که جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام پایبند باشد و به‌تمامی مفاد و مقررات این توافق احترام بگذارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر جمعه در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ به ریاست هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز به کارکرد.

اشمید این نشست را دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام خواند که با هدف ادامه مذاکرات حیاتی درباره اجرای برجام در حال برگزاری است.

پیش‌ از این سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه‌ای هدف از این نشست را اطمینان از ادامه اجرای برجام در تمامی ابعاد آن و تبادل‌نظر درباره راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان کرد. همچنین تصمیم ایران برای کاهش تعهداتش در برجام، از دیگر اهداف این نشست عنوان‌ شده است.

کد خبر 445750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha