لیلاخاکسار: نحوه ارائه وام برای آزادی زندانیان دیه غیرعمد اعلام شد

مدیر عامل ستاد دیه در گفت‌وگو با همشهری در مورد نحوه ارائه این تسهیلات گفت: میزان دیه‌ای که بر عهده زندانیان است از یک میلیون تا 200 میلیون تومان است که قتل غیرعمد برای یک نفر 35 میلیون تومان در ماه‌های عادی و در ماه‌های حرام 46 میلیون و 600هزار تومان است، درحالی‌که حداکثر میزان تسهیلات بانکی که زندانیان قتل غیرعمد برای یک نفر در ماه حرام می‌تواند دریافت کند بین 10 تا 15 میلیون تومان است.

سید اسدا... جولایی در ادامه در مورد نحوه پرداخت این وام‌ها گفت: حداکثر زمان بازپرداخت این تسهیلات 15 سال در 180 قسط برای بالاترین میزان وام خواهد بود.

البته این وام‌ها درصورتی پرداخت خواهدشد که ضامن معتبری به بانک‌ها معرفی شود.

ضمن اینکه توصیه ما به این افراد این است که اقدامات لازم را تا به پایان نرسیدن سال انجام دهند. زیرا شرایط برای سال آینده سخت‌تر خواهدشد.

وی در ارتباط با نحوه تقاضای زندانیان دیه برای دریافت وام قرض‌الحسنه گفت: زندانیان از طریق ارائه تقاضا به مددکاری زندان و یا از طریق ستاد دیه کشور می توانند نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

جولایی همچنین در ارتباط با تسهیلات بانکی و نحوه پرداخت این تسهیلات به زندانیان گفت: براساس بند«م» تبصره 2 قانون بودجه سال 86 کل کشور مبلغ1200 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری قرض‌الحسنه برای ارائه از طریق 3 بانک ملت، رفاه و تجارت در نظر گرفته شده که بانک تجارت تا تاریخ 17/11/86 اقدامی انجام نداده بود و پس از پیگیری معاونت امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی و تشکیل جلسه‌ای با حضور بانک‌های عامل و صندوق تامین، بانک تجارت موظف به ارائه این خدمات شد و با جدیت این اقدامات در کلیه شعب این 3 بانک انجام خواهدشد.

مدیر عامل ستاد دیه در ادامه گفت: براساس مصوبه هیات وزیران 5‌وزارتخانه که شامل وزارت راه و ترابری، آموزش و پرورش، دادگستری، کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف به پیگیری، پیشگیری و فرهنگ سازی در ارتباط با امور دیه شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین آمار زندانیان همچنان مربوط به تخلفات رانندگی است پلیس راه و راهنمایی و رانندگی موظف به متوقف کردن اتومبیل‌های فاقد بیمه نامه هستند.

 همچنین بنا بر پیشنهاد ستاد دیه در آینده نزدیک بانک اطلاعات مشترکی بین بیمه مرکزی و راهنمایی و رانندگی تشکیل خواهد شد تا اطلاعات در مورد رانندگان سریعتر مورد بررسی قرارگیرد.

کد خبر 44525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز