مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
۰ نفر

پدیده شوم ساخت و سازهای غیرمجاز به‌ویژه در حاشیه شهر و همچنین حاشیه رودخانه کرج معضلی است که بازنده آن مردم، شهرداری و محیط‌زیست هستند و تبعات اجتماعی، مخاطرات سلامتی و زیست‌محیطی زیادی به دنبال دارد.

نگهداری از کانال بر عهده آب منطقه‌ای است

به گزارش همشهری، سال‌های گذشته بدون هیچ نظارتی ساخت و سازهای زیادی در گوشه و کنار کرج انجام شد و کانال قدیمی رودخانه کرج که از قدیم مسیر گذر آب سد کرج بود نیز از این معضل بی‌نصیب نمانده است و ساخت‌وساز غیرمجاز و غیراصولی در حریم این کانال اکنون علاوه بر ایجاد مشکل برای خود شهروندان و مسئولان، چالشی را بین شهرداری و آب منطقه‌ای ایجاد کرده است که هر کدام دیگری را مسئول رسیدگی و حفاظت از این کانال می‌دانند.

معاون خدمات شهری منطقه ۲ شهرداری کرج می‌گوید: از قدیم نگهداری و رسیدگی به مسیر رودخانه و کانال کرج بر عهده اداره آب منطقه‌ای تهران بوده است. «حسین آل حبیب» اظهار می‌کند: رسیدگی و پاکسازی جوی‌های آب و کانال‌هایی که برای هدایت آب‌های سطحی است و توسط شهرداری ساخته می‌شود بر عهده شهرداری است، اما این کانال بر عهده آب منطقه‌ای بوده و شهرداری در قبال آن مسئولیتی ندارد.

وی می‌افزاید: با وجود این، در گذشته اطراف این کانال در محدوده ساسانی فنس کشی کرده بودیم، اما پایان سال گذشته فنس‌های آن سرقت و از آن به بعد این کانال ناایمن شد. وی می‌گوید: در این باره با آب منطقه‌ای مکاتبه و درخواست رسیدگی به این موضوع را کردیم، اما تاکنون هیچ پاسخی داده نشده است.

آل حبیب می‌گوید: با وجود این برای حفظ امنیت شهروندان برای فنس‌کشی و بستن اطراف کانال اقدام کردیم تا از مخاطرات احتمالی برای شهروندان پیشگیری شود. معاون خدمات شهری منطقه ۲ شهرداری کرج در مورد فاضلابی که به کانال می‌ریزند می‌گوید: خانه‌ها باید با حفر چاه جذبی از هدایت آب به کانال خودداری کنند و اگر این اقدام انجام می‌شود متولی آن شرکت آب و فاضلاب است که باید از کار آنها جلوگیری کند.

کد خبر 444596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha