همشهری آنلاین - سپیده بهکام: قیمت سهام 4 شرکت طی معاملات بورس تهران در روز شنبه 27 بهمن 86 بیش از سایر شرکت‌ها افزایش یافت.

در این روز ایران ارقام، نفت پارس، البرز دارو و بین‌المللی محصولات پارس بیشترین رشد قیمت را در بین شرکت‌های بورس تجربه کردند.

از سوی دیگر قیمت سهام بانک اقتصاد نوین، چادرملو، صنایع خدمات کشاورزی، کابل باختر و خوراک دام پارس امروز با بیشترین کاهش در میان شرکت‌های حاضر در بورس مواجه بود.

معاملات امروز بورس تهران منجر به رشد 41.3 واحدی شاخص بورس( قیمت و بازده نقدی) شد که عامل اصلی این افزایش مربوط به معاملات انجام گرفته روی سهام فولاد مبارکه اصفهان و پس از آن فولاد خوزستان، بانک اقتصاد نوین، نفت پارس و سیمان تهران بوده است.

در جریان داد و ستدهای این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 17.5 واحد کاهش به 8 هزار و 920 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی با 52 واحد رشد روی 11 هزار و 254 واحد متوقف شد.

آمارهای ثبت شده در سیستم‌های معاملاتی کارگزاران بورس نشان می‌دهد: امروز بیشترین حجم نقدینگی بازار به سوی سهام سایپا، دارویی لقمان، گروه صنعتی بوتان و فارسیت درود سرازیر شده است.

از سوی دیگر بیشترین دستور فروش‌های صادر شده در روز 27 بهمن مربوط به شرکت‌های چادرملو، گل گهر، سرمایه گذاری بوعلی و سایپا اعلام شده است.

دومین بلوک 5 درصدی فولاد مبارکه اصفهان امروز در بازار عرضه شد، اما به فروش نرسید. 

کد خبر 44423

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز