همشهری آنلاین: همزمان با سی امین هفته متوالی تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زردها علیه سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهوری فرانسه، بیش از دو هزار نفر به خیابان‌های مونپلیه آمدند.

تظاهرات جليقه زردها

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از  پایگاه اینترنتی "ون مینوت"، تجمع‌های معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت در فرانسه موسوم به "جلیقه زردها" در شهر مونپلیه آغاز شد.

بر اساس برآورها، بیش از دو هزار نفر در این تظاهرات که فراخوان آن روز گذشته (جمعه) در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده بود، حضور دارند.

پیش بینی می‌شود در ساعات آینده، تظاهرات جلیقه زردها در سایر شهرهای فرانسه از جمله پاریس نیز آغاز شود.

بر اساس گزارش‌ها، مسیرهای منتهی به حرکت جلیقه زردها، مملو از پلیس‌هایی است که تلاش می‌کنند این حرکت اعتراض آمیز به درگیری منجر نشود.

در بیست و نهمین شنبه متوالی تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه که هفته گذشته برگزار شد، دهها تن از معترضان در پاریس بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، تجمع‌های شنبه گذشته جلیقه زردها منجر به دستگیری ۶۴ نفر از آنان و نیز ضرب و شتم یک خبرنگار شد.

به گفته وزیر کشور فرانسه، در تجمع‌ها و تظاهرات بیست و هشتمین شنبه اعتراضی جلیقه زردها، در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمله ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در پاریس و یکهزار و ۲۰۰ نفر در شهر "اَمیان" مشارکت داشتند که نسبت به میزان مشارکت در هفته ماقبل آن (۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر) باز هم کاهش داشت.

اعتراض‌های موسوم به جنبش جلیقه زردها در فرانسه که از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده روز گذشته (شنبه) به بیست و هفتمین هفته متوالی خود رسید.

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه که از لباس زرد افراد در کنار جاده‌ها گرفته شده است، زمانی آغاز شد که دولت امانوئل مکرون ۲۹ هفته پیش پیشنهاد افزایش مالیات سوخت را ارائه کرد.

کد خبر 443169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha