همشهری آنلاین: بیست و پنجمین شنبه اعتراضات به سیاست‌های دولت فرانسه؛ علیرغم هوای بارانی، در سراسر شهرهای بزرگ و کوچک این کشور آغاز شده است.

جليقه زردها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ حضور امروز معترضان فرانسوی جلیقه زردها در خیابانها پس از روز سیاه کارگر در فرانسه است؛ روزی که یک در فضای به شدت پلیسی حداقل ۴۰۰ معترض بازداشت و بیش از یکصد نفر در اثر خشونت پلیس زخمی شدند.

حالا و در بیست و پنجمین هفته متوالی اعتراضات نسبت به سیاست های سرمایه داری دولت فرانسه؛ پلیس خشمگین و هم بر خشم معترضان افزوده شده است.

در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۴۰ نیروی پلیس اقدام به خودکشی کرده اند که در مقایسه با سالهای گذشته آمار بسیار نگران کننده ای است.

از طرفی فعالان جنبش ضدسرمایه داری هم به شدت از دولت آقای مکرون که در این نیم سال اعتراضات نتوانسته اقدام موثری انجام دهد عصبانی و خشمگین هستند.

امروز سراسر فرانسه به ویژه شهرهای بزرگ از جمله لیون، بوردو، مونت پلیه، مارسی، تولوز، نانت و پاریس شاهد حضور مردم در خیابانهاست.

در پاریس اعتراضات از دو نقطه خواهد بود؛ یکی از فرودگاه های اورلی و شارل دوگل و دوم از مقابل بیمارستان لری بوازیق به سمت میدان ناسیون.

تاکنون وزارت کشور فرانسه اشاره ای به نحوه آرایش نیروهای پلیس برای امروز نکرده است اما پیش بینی می شود به مانند هفته های قبل از تمامی ظرفیت خود در مقابل تظاهرات مردمی استفاده کند.

کد خبر 439296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha