همشهری آنلاین: جلیقه زردها به دنبال اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که ۶ ماه تجمع جنبش اعتراضی به سیاست‌های اقتصادی دولت را بدون هیچگونه خروجی سیاسی دانسته بود، خشمگین‌تر از همیشه به خیابان‌ها آمدند.

جلیقه زردها

به گزارش ایرنا، روزنامه فرانسوی «لو موند» در تارنمای خود نوشت: با وجود اینکه میزان جمعیت حاضر در تجمع های اعتراضی در هفته های اخیر به پایین ترین سطح رسیده، اما هسته سخت جلیقه زردها برنامه ریزی کرده بود تا امروز و با گذشت ۶ ماه اعتراض های خیابانی بی سابقه، در یک هفته مانده به انتخابات پارلمانی اروپا، حضور گسترده تری در خیابان ها داشته باشند.

مکرون روز گذشته خطاب به معترضان گفته بود: 'در این ۶ ماه هیچ خروجی سیاسی نداشته‌اید. '

در پاریس، چندین تظاهرات برای امروز برنامه ریزی شده است: اولی، علیه افزایش قیمت سوخت است که از ایستگاه 'توتَل' به سمت «لا دفانس» برای ملحق شدن به کلیسای «سَکرِه‌کُر» که یکی از مهم‌ترین کلیساهای پاریس است انجام می شود.

تظاهرات دیگر برای ساعت ۱۴ در میدان جمهوری برنامه ریزی شده است.

البته این تجمع ها در حالی انجام می شود که در هفته های گذشته هر گونه تجمع و تظاهرات در محدوده شانزه لیزه، کلیسای نوتردام و نیز اماکن مهم تحت نظارت بوده و ممنوع اعلام شده است.

در حالیکه برای تجمعات هفته گذشته(هفته بیست وششم)، نقاط همگرایی شهرهای 'نانت' و 'لیون' بود، در هفته بیست و هفتم 'ریمز' و 'نانسی' به عنوان نقاط همگرایی جلیقه زردها اعلام شده اند.

دیگر تظاهرات ها در جاهای دیگر فرانسه، به عنوان نمونه در 'سن نزر' یا 'بسانسون' و لیون برنامه ریزی شده است.

اعتراض های موسوم به سیاست های دولت موسوم به جلیقه زردها از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ میلیادی( ۲۶ آبان ۹۷) در شهرهای مختلف فرانسه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هر چند پس از حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفری معترضان در روز نخست این اعتراض ها ( ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸) که بالاترین رقم در طول ۶ ماه گذشته جنبش بود، این رقم تا حدودی کاسته شده اما همچنان شنبه های اعتراضی در فرانسه با حضور هزاران معترض برگزار می شود.

شنبه های اعتراضی مردم فرانسه نسبت به سیاست های اقتصادی دولت و ناکارآمدی امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در حالی امروز وارد بیست وهفتمین هفته خود شده که شهرهای مختلف این کشور در ۶ ماه گذشته صحنه درگیری و برخورد خشونت بار پلیس با معترضان بود.

کد خبر 440828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha