همشهری آنلاین: پس از یک سلسله شکست در انتخابات مقدمات در نبرد بر سر نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از جبهه دموکرات‌ها، سناتور هیلاری کلینتون توانست دوباره به یک پیروزی دست یابد.

خبرگزاری سوئیس از واشنگتن گزارش داد، در ایالت نیومکزیکو آمریکا او توانست با حدود 1700 رای از باراک اوباما، رقیب هم‌حزبی‌اش پیش بیفتد.

آغاز این انتخابات روز پنجم فوریه با عنوان «سه‌شنبه بزرگ» کلید خورد. به دلیل نتایج بی‌نهایت نزدیک به هم شمارش آرا یک هفته و نیم به طول انجامید.[تداوم رقابت نزدیک اوباما و کلینتون]

در همین حال، نظرسنجی‌ها نشاندهنده رقابت فشرده میان نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

براساس نتایج نظرسنجی موسسه راسموسن ریپورتز که در سراسر آمریکا انجام شد، بیشتر مردم این کشور در میان نامزدهای دمکرات هوادار سناتور  اوباما هستند.

49 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند اوباما نامزد مورد علاقه‌شان است. 37 درصد از نیز کلینتون را نامزد محبوب‌شان معرفی کردند.

راسموسن ریپورتز این نظرسنجی را روز چهاردهم فوریه ( 25 بهمن ماه) انجام داد. 897 آمریکایی بزرگسال در این نظرسنجی شرکت داشتند.

نتایج نظرسنجی دیگری که دانشگاه کویین پاک انجام داد، برعکس نتایج نظرسنجی فوق است. براساس نتایج این نظرسنجی بیشتر آمریکایی‌ها در انتخابات مقدماتی ایالت اهایو  به کلینتون رای خواهند داد. 55 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی چنین دیدگاهی داشتند. اوباما نیز با حمایت  34 درصدی پس از کلینتون قرار گرفت.

در ایالت پنسیلوانیا نیز همین وضع حاکم است. بیشتر (52 درصد) شرکت کنندگان در نظرسنجی دانشگاه کویین پاک تصریح کردند در انتخابات مقدماتی ایالت پنسیلوانیا به کلینتون رای خواهند داد. 36 درصد نیز  اوباما را نامزد مورد علاقه‌شان مطرح کردند.

دانشگاه کویین پاک این نظرسنجی را روزهای ششم تا دوازدهم فوریه (17 تا 23 بهمن ماه) با جامعه آماری 874 آمریکایی بزرگسال انجام داد.

کد خبر 44294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز