همشهری آنلاین: رییس حوزه ریاست دانشگاه نیشابور گفت: بر اساس اعلام مدیریت پژوهشی دانشگاه، جشنواره تألیفات برتر علوم انسانی و اسلامی (جایزه ویژه علامه مجلسی) در فهرست جشنواره‌های مورد تایید وزارت علوم قرار ندارد.

مجلات - نشريات

دکتر مهدی مهرانی راد، رییس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه نیشابور در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با بیان این مطلب افزود: مدیریت پژوهشی دانشگاه حسب وظیفه ذاتی خود که پیگیری روندها و جریان‌های حوزه علم و فناوری است، موضوع جشنواره‌ای که به اعطای جایزه‌ای با عنوان جایزه ویژه علامه مجلسی می‌پردازد را مورد بررسی قرار داده و موضوع را به حوزه ریاست دانشگاه نیز اعلام کرده است.

وی افزود: بر اساس اعلام مدیریت پژوهشی دانشگاه نیشابور، این جشنواره تنها یکسال است که آغاز به کار کرده و در فهرست جشنواره‌های مورد تایید وزارت علوم نیز قرار ندارد. همچنین در سایت جشنواره از مشخصات داوران که یکی از معیارهای اعتبارسنجی جشنواره‌ها است، ذکری به میان نیامده است. 

دکتر مهرانی راد با اشاره به درج لوگوی دانشگاه نیشابور در کنار سایر دانشگاه‌های کشور در وب سایت جشنواره و جایزه ویژه علامه مجلسی، تاکید کرد: این اقدام بدون هماهنگی و اخذ مجوز از دانشگاه نیشابور صورت گرفته است بنابراین از اداره حقوقی دانشگاه خواسته شد تا پس از بررسی، اقدام قانونی و حقوقی لازم درباره این سایت صورت گیرد.

بر طبق این گزارش، چهارشنبه ٨ خرداد ماه ١٣٩٨ نیز همشهری آنلاین گزارشی را درباره مشکوک بودن جایزه ویژه علامه مجلسی منتشر کرده بود. 

نهادهای علمی نظیر دانشگاه نیشابور نیز در این زمینه واکنش نشان داده‌اند. دانشگاه اردکان نیز به تازگی در پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی این دانشگاه از «جعلی» بودن جایزه ویژه علامه مجلسی خبر داده است.

همشهری آنلاین آمادگی دارد هر گونه واکنش و توضیح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان ستاد و قرارگاه علم و فناوری کشور، درباره این جشنواره و جایزه علمی را به منظور آگاهی بیشتر جامعه علمی کشور منتشر کند.

کد خبر 442648
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha