پیش‌فروش یک موتور الکتریکی قدرتمند که سال آینده تولید می‌شود از همین حالا شروع شده و شرکت سازنده برای آن قیمت پایه ۱۱۴هزار دلار را درنظر گرفته است.

موتور الكتريكي

آرک وکتور یک موتورسیکلت الکتریکی ساخت انگلیس است که در آن از یک موتور الکتریکی ۳۹۹ولتی استفاده شده است. این موتور می‌تواند ۱۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۸نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. وزن وکتور ۲۲۰کیلوگرم است که فقط کمی از موتورسیکلت‌های معمولی سنگین‌تر است. در خط مستقیم وکتور می‌تواند در عرض ۳ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۰۱کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در رانندگی شهری وکتور می‌تواند با هر بار شارژ ۶۲۳ کیلومتر را طی کند. تنها به تعداد ۳۹۹ دستگاه از این موتورسیکلت الکتریکی تولید خواهد شد و طی ۱۸‌ماه تحویل مشتریان می‌شوند.

شرکت سازنده این موتورسیکلت را پیشرفته‌ترین موتور الکتریکی جهان می‌داند که در طراحی آن از شاسی مونوکوک فیبرکربنی، سیستم فرمان درون بدنه و چرخ‌های مسابقه‌ای استفاده شده است. سیستم کنترل این موتورسیکلت به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند کنترل مناسبی را در سرعت‌های پایین فراهم کند. برای همین منظور از سیستم فرمان جدیدی که درون بدنه قرار دارد استفاده شده است.

کد خبر 443004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha