مهدیه مصطفایی: سه برادر شیطان صفت در فاصله 9 ماه 4 زن بی‌گناه را با انگیزه سرقت طلاهایشان به قتل رساندند و اجساد آنها را در کانال‌های قیامدشت ورامین رها کردند.

راز این جنایت‌ها هنگامی فاش شد که یکی از برادران جنایتکار، زن آشنایی را تهدید کرد که او را نیز مانند یکی از طعمه‌هایش به قتل می‌رساند.

نخستین جنایت در غروب بهاری

عصر نوزدهم خرداد 85، مرد کشاورزی با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفت و از کشف جسد زنی در کنار کانال آب منطقه قیامدشت ورامین خبر داد.

لحظاتی بعد وقتی کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی و بازپرس کشیک قتل ورامین، درصحنه حادثه حاضر شدند، با جسد زن ناشناسی روبه‌رو شدند که با ضربات متعدد چاقو از پای درآمده بود.

در حالی که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد چند روزی از قتل این زن جوان می‌گذرد، کارآگاهان پلیس برای یافتن هویت مقتول، به بررسی پرونده‌های مربوط به ناپدیدشدگان در روزهای گذشته پرداختند.

وقتی آنها دریافتند مشخصات این زن با مشخصات ظاهری زن جوانی که از 4 روز قبل ناپدید شده است، مطابقت دارد، خانواده این زن را برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی فراخواندند، لحظاتی بعد ناله‌ و شیون خانواده زن ناپدید شده بیانگر آن بود که او همان دختر گمشده آنهاست.

با کشف هویت مقتول و مشخص شدن این موضوع که طلاهای وی به سرقت رفته است، تحقیقات گسترده برای یافتن راز این جنایت خاموش آغاز شد  اما جنایتکاران هیچ سرنخی بر جای نگذاشته بودند.

دومین جنایت در تموز

در حالی که تحقیقات کارآگاهان پلیس ورامین برای گشودن راز جسد رها شده در کانال آب ادامه داشت، کمتر از 2 ماه بعد، یعنی صبح 8 مرداد 85، کارآگاهان پلیس در جریان کشف دومین جسد در کانال آب قرار گرفتند.

مقتول زن جوانی بود که پس از آنکه برای خرید از خانه خارج شده بود به قتل رسیده و جسدش پیچیده در ملحفه‌ای مشکی رنگ در کانال رها شده بود.

با شناسایی هویت مقتول در حالی که طلاهای وی به سرقت رفته بود، کارآگاهان در برابر معمای جنایی پیچیده‌ای قرار گرفتند، آیا این 2 جنایت با هم ارتباط داشتند یا 2 جنایت بی‌ارتباط بودند که محل رها کردن اجساد قربانیان به‌طور اتفاقی نزدیک به هم بود؟

سومین و چهارمین جسد کنار کانال

2 ماه بعد از کشف دومین جسد، بار دیگر ماجرا تکرار شد، این بار مقتول زن 42 ساله‌ای بود که طلاهای وی نیز به سرقت رفته بود. 5 ماه بعد از قتل سومین قربانی، ناقوس مرگ دوباره به صدا درآمد، قربانی بی‌گناه این بار یک مهاجرافغان بود که به طرز وحشتناکی از پای درآمده بود.

کشف جنایت بدون سرنخ

با وجود ارتکاب 4 قتل در مدت 9 ماه، از آنجایی که جنایتکاران هیچ ردی از خود برجای نگذاشته بودند، تمامی شاخه‌های تحقیقی برای افشای راز این جنایت‌ها به بن‌بست می‌رسید، تنها سرنخی که پلیس در دست داشت، این بود که جنایتکاران با انگیزه سرقت طلاهای قربانیانشان آنها را به قتل رسانده بودند.

درحالی که تحقیقات برای گشودن راز این جنایت‌های پیچیده ادامه داشت، کارآگاهان پلیس آگاهی ورامین در جریان فعالیت 3 برادر سابقه دار قرار گرفتند که در پوشش مسافرکشی، باند سرقت و اخاذی از زنان و دختران به راه انداخته بودند.

وقتی این سه برادر که امیررضا، حمید رضا و علیرضا نام داشتند 25آذرماه در محاصره پلیس قرار گرفتند، به سرقت طلا و جواهرات 11 زن اعتراف کردند اما کارآگاهان در جریان بازجویی از این سه برادر دریافتند آنها تلاش زیادی می‌کنند تا موضوعی را از پلیس مخفی کنند.

در این مرحله از تحقیقات، از آنجا که شیوه ربودن زنان و محل وقوع جرایم با شیوه و محل رها کردن اجساد شباهت داشت، این فرضیه که 3 برادر راز 4 جنایت مخوف را در سینه داشته باشند، قوت گرفت.

در حالی که کارآگاهان پلیس سرگرم بررسی این فرضیه بودند زن جوانی که از آشنایان متهمان بود با پلیس تماس گرفت و پرده از رازی مهم برداشت.

این زن به مأموران گفت: مدتی قبل علیرضا، در حالی که به شدت عصبانی بود، اسم زنی را به زبان آورد و گفت من را مانند این زن به قتل می‌رساند و جسدم را در کانال آب می‌اندازد.

با این سرنخ کارآگاهان بازجویی از متهمان را از سر گرفتند و این باردر حالی که تحقیقات نشان می‌داد نام زنی که علیرضا بر زبان آورده در میان اسامی مقتولان وجود دارد، 
سه برادر بار دیگر تحت بازجویی قرارگرفتند که در این بازجویی‌ها به ارتکاب 4 جنایت اعتراف کردند ومحل‌های رها کردن اجساد ونحوه جنایت‌ها را توضیح دادند و به این ترتیب راز قتل 4 زن بی‌گناه فاش شد.

همدستی با جنایتکار افغان

سه برادر جنایتکار درباره نحوه جنایت به کارآگاهان گفتند: سوار بر خودروی پیکان خود به‌دنبال طعمه‌های سرقت می‌گشتیم، پس از سوار کردن زنان و دختران جوانی که احتمال می‌دادیم با خودطلا به همراه داشته باشند، طلاهای آنها را با تهدید می‌ربودیم و اگر مقاومت می‌کردند آنها را به یک دامداری در اطراف ورامین کشانده و در آنجا با همدستی نگهبان افغانی دامداری آنها را به قتل می‌رساندیم و طلاهایشان را برمی‌داشتیم.

سردار زارعی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: متهمان در ادامه اعترافاتشان مدعی شدند: 14 میلیون تومان طلاهای سرقتی را به مالخری در شهر ری فروخته‌اند که تلاش برای دستگیری این مرد ادامه دارد.

کد خبر 44236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز