چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

وزیر بازرگانی درباره تنظیم بازار شب عید، اعلام کرد: هم اکنون صادرات میوه از واردات آن پیشی گرفته است.

سیدمسعود میرکاظمی در گفتگو با مهر  با اشاره به آسیب دیدگی برخی کالاها به‌خصوص میوه به دلیل سرمازدگی، خاطرنشان کرد: بر این اساس، بخش‌های خصوصی برای عرضه کالاها و جلوگیری از اجحاف در حق مردم باید از قبل سازماندهی شوند.

گوشت قرمز با قیمت دولتی

گوشت قرمز وارداتی با قیمت مصوب دولتی از اسفند ماه سال‌جاری در سراسر کشور توزیع می‌شود.

محمد آزاد رئیس شورای اصناف کشور در گفت‌وگو با برنا با بیان این که وزارت جهادکشاورزی متولی تنظیم بازار مواد پروتئینی در ایام پایانی سال است گفت: این وزارتخانه از اول اسفندماه گوشت قرمز یخ زده و گرم وارداتی را در اختیار توزیع کنندگان قرار می‌دهد.

وی افزود: به این منظور گوشت گوسفندی یخ‌زده با نرخ مصوب دولتی هر کیلو 5‌تا 5 هزار و 500تومان، گوشت گوساله 3‌هزار و 800‌تومان و گوشت گرم وارداتی بالای 6 هزار در کانتینرها و مراکزی که توسط وزارت جهاد مشخص شده است توزیع می‌شود.

نمایشگاه بهاره در تهران

محمد آزاد، رئیس شورای اصناف کشور، گفت: قیمت‌ها را با برگزاری نمایشگاه بهاره در ایام عید کنترل خواهیم کرد.

او در گفتگو با برنا گفت: نمایشگاه‌های بهاره مانند سال گذشته در سه نقطه حکیمیه، پارک ارم و خاوران برگزار می‌شود و به احتمال زیاد دو نقطه در جنوب شهر تهران را  نیز برای توزیع اقلام مصرفی مردم درنظر می‌گیریم.

آزاد با اشاره به این که قیمت اجناس ارائه شده در این نمایشگاه 10تا 20‌درصد ارزان‌تر از بازار خواهد بود، اظهارداشت: با این تدابیر به‌طور حتم جلوی گرانی شب عید را می‌گیریم.

رئیس شورای اصناف در پاسخ به این سؤال که با وجود از بین رفتن بسیاری از مواد مصرفی مردم در سرمای اخیر، آیا گرانی در شب عید قابل کنترل خواهد بود؟ ادامه داد: با توجه به وضعیت پیش آمده، اصناف آمادگی دارند تا کالاها را با کمترین سود و حتی بدون سود به فروش برسانند.

وی خاطرنشان کرد: درصدد اجرای طرحی برای کاهش مشکلات مردم در ایام نوروز با همکاری وزارت بازرگانی هستیم.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی هم از برپایی 300 نمایشگاه بهاره در سراسر کشور برای پایان سال خبر داد.

محمد صادق مفتح در گفتگو با فارس اظهار داشت: 300 نمایشگاه عرضه کالا در ایام پایانی سال با همکاری صنوف کشور برگزار خواهد شد.

معاون وزیر بازرگانی در این رابطه با اشاره به تأمین و واردات مناسب میوه در کشور گفت: در شب عید مشکلی از بابت میوه نخواهیم داشت.

نرخ نان در شهر

انواع نان در بخش‌های مختلف شهر با وزن و کیفیت یکسان با نرخ‌های متفاوت به مردم عرضه می‌شود.

به گزارش موج، این تفاوت نرخ در میان نانوایی‌های مختلف به حدی فاحش است که قیمت نان در شمال شهر تا دو برابر نرخ همان نان در مرکز شهر است. میان نرخ نان در تهران و شهرک‌ها حاشیه‌ای نیز این تفاوت نرخ محسوس است.

کد خبر 44231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز