همشهری آنلاین: تحلیلگر و کارشناس سیاسی فلسطینی بر این عقیده است که انحلال کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و ناتوانی بنیامین نتانیاهو در تشکیل کابینه‌اش شکست بزرگی برای او به شمار می‌آید و ضربه‌ای به طرح موسوم به "معامله قرن" است.

نتانیاهو

به گزارش ایرنا، درهمین ارتباط "حسن لافی" تحلیلگر فلسطینی تاکید کرد، انحلال کنست اسرائیل تأثیر زیادی بر اوضاع سیاسی به ویژه "معامله قرن" دارد که قرار است در نیمه ماه آینده میلادی اعلام شود به این معنی که اکنون پایبندی دولت آمریکا به زمان اعلام "معامله قرن" مورد تردید قرار گرفته است.

وی افزود: منحل شدن کنست بر اوضاع امنیتی نیز تأثیر خواهد گذاشت و هر چند نهاد نظامی در تصمیم گیری های سیاسی دست برتر خواهد بود اما با توجه به شرایط سیاسی کنونی، سوق یافتن به سمت جنگ فراگیر بسیار سخت خواهد بود و چنین اقدامی زمینه زیادی را برای قدرت مانور حزب الله لبنان و مقاومت فراهم خوهد کرد.

لافی شکاف مذهبی لائیک در داخل اسرائیل را عمیق دانسته و گفت: این شکاف به داخل راستگرایان صهیونیستی نفوذ پیدا کرده و یک گروه از راستگرایان فرصت طلب به رهبری نتانیاهو آماده هستند در مقابل حفظ قدرت امتیازات زیادی به مذهبیان "حریدیم" بدهند حتی اگر این امتیازات به ضرر شهروندان صهیونیستی باشد که مالیات می‌دهند و به سربازی می‌روند.

وی در ادامه گفت: پرواضح است که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی به دنبال انتقام از نتانیاهو است و بر این اساس هیچیک از میانجیگری‌ها را نپذیرفت و به گرفتن جای نتانیاهو و رهبری راستگرایان چشم طمع دوخته است.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) بامداد امروز پنجشنبه به انحلال خود و برگزاری دوباره انتخابات رأی داد تا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در تشکیل کابینه ائتلافی شکست بخورد.

براساس رأی کنست رژیم صهیونیستی قرار است که انتخابات پارلمانی دیگری روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) برگزار شود.

پس از این شکست، نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن به این ناکامی گفت: در انتخابات آینده (سپتامبر) پیروز خواهم شد.

روز یکشنبه گذشته بود که اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی لایحه‌ای را به کنست ارائه دادند که براساس آن مقرر شد که تا روز چهارشنبه اگر کابینه ائتلافی نتانیاهو تشکیل نشود، کنست منحل و انتخابات جدید در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود.

کد خبر 442295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha