چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود عباس با سخنرانی اخیر خود تیر خلاص را به سوی تلاش‌های واشنگتن برای اجرای این طرح شلیک کرد.

محمود عباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ محمود عباس با سخنرانی اخیر خود که در آن اعلام کرد طرح معامله قرن و کنفرانس اقتصادی در بحرین به جهنم واصل خواهند شد در واقع تیر خلاص را به سوی  تلاشهای واشنگتن برای اجرای این طرح شلیک کرد.

­روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود نوشت : محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین زمانی که اعلام کرد طرح معامله قرن و کنفرانس اقتصادی بحرین به جهنم  واصل خواهند شد، تیر خلاص را به طرف معامله قرن آمریکا شلیک کرد ... حال سئوال این است که آیا ما شاهد بیداری عربی اسلامی در مخالفت با معامله قرن برای حل مسئله فلسطین و تمام سازشکاران عربی هستیم؟

 بیانیه دیروز واشنگتن درباره سفر دوره ای جارد کوشنر پدر معنوی معامله قرن به سه کشور مغرب، اردن و اراضی اشغالی فلسطین در سه روز آینده و قبل از برگزاری اجلاس سه جانبه در شهر مکه مکرمه نشان می دهد که این طرح (معامله قرن) با مخالفت کشورهای عربی و اسلامی مواجه است و کنفرانسی که قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن آینده ( ۴ و ۵ تیر) در بحرین برای اجرای بخش اقتصادی این طرح اجرا شود، دستاوردی نخواهد داشت، سفر دوره ای کوشنر در روزهای آینده آخرین تلاش برای به کار گیری تمام توان آمریکا به منظور نجات این طرح صورت می گیرد اما این سفر دوره ای بیهوده از قبل محکوم به شکست است.

جارد کوشنر که در صدر هیئتی متشکل از جیسون گرینبلات  فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه و برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از مغرب، اردن و اراضی اشغالی فلسطین دیدار خواهد کرد، ممکن است حامل پیام های تهدید و فشار واشنگتن علیه اردن و مغرب  باهدف وادارکردن آنها به شرکت در کنفرانس اقتصادی بحرین باشد. این کنفرانس به ریاست جارد کوشنر و با هدف فروش آرمان فلسطین و نابودی آن برگزار می شود که معتقد است این اهداف از طریق پول و سرمایه گذاریها محقق خواهد شد.

نمی دانیم چه کسی کوشنر را مامور کرد که دست به این ماموریت جنایتکارانه و نابودی آرمان فلسطین بزند و بر چه اساسی انتظار موفقیت آن را دارد، فلسطین یک معامله املاک نیست و ملت مبارز و مجاهد آن که هزاران شهید، میلیون ها زخمی و اسیر برای فلسطین وآرمان خود داده اند، تسلیم  پیشنهادهای دلالان و پولهای آنان چه از جانب اعراب و یا صهیونیست ها نمی شوند.

اگر کوشنر و نزدیکان وی معتقد به اعمال  سیاست گرسنگی علیه ملت فلسطین  از طریق محاصره، قطع کمک ها، موشک های جنگنده های اسرائیلی و تجاوزات آن و ورشکستگی آژانس آنروا (سازمان امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) هستند، در اشتباهند چون آنان، ملت فلسطین، باور، اعتقاد و التزام به کسب حقوق مشروع شان، ایمان راسخ به حل عادلانه مسئله فلسطین و نیز آمادگی شان برای شهادت  را نمی شناسند.

 کوشنر ودونالد ترامپ حامی وی و جمعی از صهیونیست های پیرامون او و نیز بنیامین نتانیاهو پدرخوانده کوشنر، معتقدند فلسطینی ها در انتظار رشوه های مالی و پروژه های نابودگر با دلارهای مسموم آنان هستند و مانند متحدانش در منطقه خلیج فارس  بی درنگ تسلیم خواسته های آنان خواهند شد. ولی در نهایت آنان متوجه خواهند شد که چه میزان نادان و ساده لوح  هستند چون حداقل ارزشهای کرامت انسانی و عزت نفس  فلسطینی ها و اکثریت اعراب و مسلمان به غیر از تعداد انگشت شماری که وجدان، اخلاق، عربیت و اسلامی بودن خود را فروختند، نمی شناسند. تعداد محدود و انگشت شماری از کشورهایی که مستعمره آمریکا شدند و روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کردند، اما روز محاسبه به زودی خواهد آمد و بدون تردید یک سونامی در راه است.

فلسطینی ها  به رفاه و شکوفایی و رونق (اقتصادی) از طریق جارد کوشنر و معامله قرن او نیازی ندارند، ‌ فلسطینی ها  هرگز چنین چیزی را نخواسته اند. چینن رفاه و آرامش تحت حملات و جنایت های اشغالگر و هر گونه توسعه و شکوفایی در ازای چشم پوشی از قدس، مقدسات اسلامی و مسیحی و قربانی کردن فلسطین در مقابل پول خواهد بود؟

 محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان روز گذشته با درخواست خود برای تحریم کنفرانس اقتصادی کوشنر در بحرین  تیر خلاص را به طرف آن شلیک کرد.

 عباس در کنفرانسی گفت سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)   این کنفرانس و نتایج آن را نخواهد پذیرفت چون کسانی که در پشت این کنفرانس و معامله قرن  هستند، می خواهند توهمات میلیاردی را به فروش برسانند و آنان، کنفرانس ها و معامله آنان به جهنم واصل خواهند شد.

 معامله قرن و کنفرانس اقتصادی آن در بحرین به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه از روی اجساد شهدای عربی و مسلمان عبور کند، سفر دوره ای جارد محکوم به شکست است و کافیست که او و حامیان عرب او و طرحش را به شبکه های اجتماعی واگذار کنیم.

پس از توئیت غیر متعارف فواز الزعبی از نمایندگان پارلمان اردن که در آن طرح معامله قرن آمریکا را خوب توصیف و تاکید کرد این طرح به نفع کشور ش است، کمپینی علیه او آغاز شد و مردم اردن با  بیزاری جستن از این نماینده، سخنان او را محکوم کردند چون آنان اصول و ارزش های عزت و کرامت را می فهمند و به خوبی می دانند که طرح پیشنهادی مسموم آمریکا فقط  برای تشکیل اسرائیل بزرگ و ایجاد سرزمین جایگزین  نه فقط به ضرر اردن بلکه به ضرر همه امت های عربی است.

آنان (مردم اردن) نمایندگان تمام اعراب و مسلمانان شریف در منطقه و جهان هستند و امیدواریم همگان از آنان پیروی  کنند و مواضع و اخلاق آنها را در پیش بگیرند.

کد خبر 442138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha