چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک رسانه عبری زبان با استناد به سند لورفته از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، جزئیات معامله قرن را فاش کرد که طبق این سند، کشور فلسطین جدید بدون در اختیار داشتن ارتش و سلاح تشکیل خواهد شد.

معامله قرن

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" با استناد به یک سند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی جزئیات کامل طرح صلح آمریکا برای فلسطین و اسرائیل موسوم به "معامله قرن" را فاش کرد.

این روزنامه نوشت: یک سند داخلی که از وزارت خارجه به بیرون درز پیدا کرده و هیچ طرفی تا کنون مسئولیت افشای بندهای این سند را بر عهده نگرفته، حاوی جزئیات کامل طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه است.

طبق نوشته این روزنامه، بندهای اصلی این طرح به شرح زیر است:

۱ـ توافق

توافقنامه سه جانبه‌ای میان رژیم صهیونیستی،‌ سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و جنبش حماس امضا خواهد شد که طبق آن کشور فلسطین تحت عنوان "فلسطین جدید" در اراضی کرانه باختری و نوار غزه تشکیل می‌شود و شهرک‌های این مناطق نیز به اسرائیل داده خواهند شد.

۲ـ تخلیه زمین

کانون‌های شهرک‌سازی‌ کماکان تحت تسلط اسرائیل باقی خواهند ماند و شهرک‌های جدا افتاده نیز به آنها ملحق خواهند شد و مساحت کانون‌های شهرکی تا رسیدن به شهرک‌های جداافتاده گسترش می‌یابد.

۳ـ قدس

طبق این سند قدس تقسیم نخواهد شد و میان رژیم صهیونیستی و کشور فلسطین جدید مشترک می‌ماند. ساکنان عرب از این شهر انتقال پیدا می‌کنند تا جزء اهالی فلسطین جدید شوند.

شهرداری قدس نیز که زیر نظر رژیم صهیونیستی است، مسئول تمام اراضی قدس به استثنای بخش آموزش خواهد شد، چراکه بخش آموزش به عهده فلسطین جدید است و فلسطین جدید به شهرداری قدس مالیات ویژه مربوط به املاک و آب پرداخت می‌کند.

طبق این بند، به یهودیان و اعراب نیز اجازه داده نخواهد شد که خانه همدیگر را خریداری کنند و مناطق اضافی به قدس ملحق نخواهند شد تا اماکن مقدس به همین شکل امروزی خود باقی بمانند.

۴ـ غزه

مصر با هدف ایجاد کارخانه، فرودگاه و اماکنی برای مبادلات تجاری و کشاورزی اراضی را به فلسطین می‌دهد اما به فلسطینیان اجازه داده نخواهد شد تا در این اراضی ساکن شوند. یک اتوبان بین غزه و کرانه باختری احداث خواهد شد.

۵ـ کشورهای تأییدکننده و حامی

روزنامه یسرائیل هیوم مدعی شده است که آمریکا، اتحادیه اروپا، و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای کمک به اجرای این توافقنامه و حمایت اقتصادی آن موافقت کرده‌اند.

۶ـ  درصد مشارکت میان کشوهای حامی

_ آمریکا ۲۰ درصد

_ اتحادیه اروپا ۱۰ درصد

_ کشورهای تولید کننده نفت حوزه خلیج فارس ۷۰ درصد

۷ـ ارتش

طبق این طرح به فلسطین جدید اجازه داده نخواهد شد که ارتش و سلاح قوی در اختیار داشته باشد و تنها سلاحی که می‌تواند داشته باشد سلاح پلیس است.

توافقنامه‌ای در این‌باره میان رژیم صهیونیستی و فلسطین امضا خواهد شد که طبق آن اسرائیل از فلسطین جدید در مقابل هرگونه تجاوز خارجی دفاع می‌کند اما این دفاع مشروط به پرداخت هزینه آن به این رژیم است و مذاکره بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب "میانه رو" درباره مبلغی که اعراب به ارتش این رژیم به عنوان هزینه حفاظت (از فلسطین جدید) خواهند پرداخت، انجام خواهد شد.

۸ـ جدول زمانی و مراحل اجرا

هنگام امضای این توافقنامه:

۱ـ حماس به طور کامل خلع سلاح شده و تسلیحات آن به مصر تحویل داده خواهد شد.

۲ـ مرزهای نوار غزه برای تجارت جهانی از طریق گذرگاه‌های اسرائیلی و مصری باز و همچنین بازار غزه با کرانه باختری گشوده و همچنین این اقدام از طریق دریا  انجام می‌شود.

۳ـ یک سال پس از امضای توافق، انتخابات دموکراتیک در کشور فلسطین جدید برگزار می‌شود و هر شهروند فلسطینی می‌تواند برای این انتخابات کاندیدا شود.

۴ـ یک سال پس از برگزاری انتخابات، تمامی اسیران به شکل تدریجی و به مدت سه سال آزاد خواهند شد.

۵ـ در طول پنج سال، بندر دریایی و فرودگاهی برای فلسطین جدید احداث خواهد شد و تا آن زمان، فلسطینی‌ها از فرودگاه‌ها و بنادر اسرائیل استفاده خواهند کرد.

۶ـ مرزهای میان فلسطین جدید و سرزمین‌های اشغالی برای عبور و مرور شهروندان و کالاها باز خواهند ماند. همانطور که هم اکنون با کشورهای دوست این‌گونه است.

۷ـ یک پل معلق با ارتفاع ۳۰ متر از سطح زمین احداث و کرانه باختری و نوار غزه را به هم وصل می‌کند و ماموریت احداث آن به شرکتی از چین داده می‌شود.

۹ـ منطقه غور اردن

_وادی اردن همانند امروز در دست اسرائیل باقی خواهد ماند.

این روزنامه عبری زبان در پایان به نقل از چند مقام آمریکایی نوشت که این طرح احتمالا طی یک ماه اعلام شود.

کد خبر 439667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha