وزیر راه و ترابری گفت: طرح جامع حمل و نقل هم‌اکنون در این وزارتخانه در حال تدوین بوده و تا سال آینده آماده می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد رحمتی روز سه‌شنبه[28 شهریور] در نشست اتاق بازرگانی تهران، هزینه اجرای این طرح را ‪ ۸۰‬میلیارد ریال اعلام کرد.

وی همچنین از بررسی اختصاص بودجه سه میلیارد دلاری برای گسترش ناوگان ریلی کشور توسط هیات وزیران خبر داد.

وی با بیان آنکه بخش حمل و نقل کشور در زمینه حمل و نقل هوایی و ریلی با محدودیتهایی مواجه است، اظهار داشت: بسیاری از محدودیتهای موجود ناشی از ارثی بودن امکانات راه و ترابری است.

وی ضمن پذیرش بسیاری از کمبودها در بخش حمل و نقل، رفع محدودیتهای موجود را مستلزم زمان دانست و افزود: برای رفع مشکلات موجود در بخش حمل و نقل هوایی، الگویی طراحی شده است که ارایه خدمات براساس این الگو و استانداردهای لازم انجام خواهد گرفت.

وی با اذعان به اینکه شرایط در بخش حمل و نقل بویژه حمل و نقل هوایی چندان مطلوب نیست، تصریح کرد: البته برخی سیاه‌نمایی‌ها از وضعیت موجود با واقعیات منطبق نیست زیرا در سالهای اخیر ظرفیت ناوگان هوایی کشور حدود ‪۵۰‬ درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و ترابری، حساسیتهای موجود در جامعه را نسبت به حمل و نقل هوایی کشور، بسیار بالا خواند و گفت: ایران در تامین و خرید هواپیما ‪۱۰۰‬ درصد به خارج وابسته است و برای بهبود وضعیت کنونی این بخش و پاسخگویی به حساسیتهای موجود، باید تعامل بیشتری با کشورهای پیشرو در صنعت هواپیما سازی برقرار شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ‪ ۳۰‬آژانس مسافرتی دولتی و ‪ ۲‬هزار آژانس بخش خصوصی در کشور، افزود: دولت در چند سال گذشته، از صدور مجوز برای فعالیت آژانسهای خدماتی جدید خودداری کرده است.

رحمتی، برقراری توازن برای فعالیت آژانسهای دولتی و بخش خصوصی در خطوط هوایی را از برنامه‌های وزارت راه و ترابری عنوان کرد و گفت: این وزارت خانه تلاش می‌کند در این زمینه برای تمام فعالان اقتصادی فعالیت کند.

وزیر راه و ترابری بر لزوم فعالتر شدن سازمان بنادر در بخش بازرگانی و پشتیبانی بنادر تاکید کرد و گفت: وزارت راه و ترابری براساس اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی در جهت فراهم کردن زمینه مناسب برای واگذاری فعالیتهای حمل و نقل به بخش خصوصی تلاش می‌کند.

کد خبر 4418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز