دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

طرح آبیاری فضای سبز ۴۰۰ هکتاری منطقه۵ با استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های شهرزیبا و اکباتان اجرا می‌شود.

آبیاری فضای سبز

 رئیس اداره فضای سبز منطقه ۵ با اعلام این خبر گفت: «فاضلاب تصفیه شده به‌عنوان یکی از منابع آبی پایدار نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، مصرف آب سالم‌تر و حفظ محیط‌زیست دارد. در منطقه ۵، یک تصفیه‌خانه پساب آب شهری در شهرزیبا و یک پساب فاضلاب شهری در اکباتان وجود دارد که طی تفاهمنامه‌ای که با شرکت تأمین تصفیه آب تهران و شرکت آب منطقه‌ای داشته‌ایم در مدت زمان کوتاهی امکان استفاده از پساب این تصفیه‌خانه‌ها میسر شود. »

«وحید اسمعیلی» اهمیت استفاده از آب این تصفیه‌خانه‌ها را در کاهش هزینه‌ها و حفظ آب‌های سطحی منطقه ضروری دانست و افزود: «خوشبختانه در منطقه ۵ از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌شود و برای تأمین آب شرب مورد نیاز از چاه‌ها و قنوات واقع در سطح منطقه استفاده می‌شود. » به گفته اسمعیلی، پساب آب شهری شهرزیبا ۴هزارمترمکعب در روز است که در حدود ۸۰ هکتار فضای سبز منطقه از جمله بوستان جوانمردان و فضای سبز سطح ناحیه یک را پوشش می‌دهد.

او در ادامه افزود: «طبق این تفاهم‌نامه، ۹۰‌درصد کارها انجام شده است و امیدواریم اوایل تابستان بتوانیم از پساب آب شهری شهر زیبا استفاده کنیم. همچنین رایزنی‌ها برای استفاده از پساب فاضلاب شهری اکباتان هم در دستور کار اداره فضای سبز منطقه قرار گرفته است. پساب فاضلاب شهری اکباتان در حدود ۱۰ هزارمترمکعب در روز است که در صورت بهره‌برداری از آن آبیاری ۳۲۰ هکتار فضای سبز منطقه در نواحی ۴، ۵ و ۶ را پوشش‌می‌دهد. »

کد خبر 441099

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha