همشهری آنلاین: مقام دولت روسیه گفت: آمریکا با استقرار تسلیحات هسته‌ای در اروپا در حال آماده شدن برای استفاده از آنها با مجوز کشورهای اروپایی غیر هسته‌ای است.

موشك

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یک مقام دولت روسیه گفت آمریکا با استقرار تسلیحات هسته ای در اروپا در حال آماده شدن برای استفاده از آنها با مجوز کشورهای اروپایی غیر هسته ای است.

ولادیمیر یرماکوف، مدیر اداره امور منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت آمریکا با استقرار تسلیحات هسته ای در اروپا خود را برای استفاده از آنها با مجوز کشورهای غیرهسته ای اروپا آماده می کند.

یرماکوف گفت: "متاسفانه برخی کشورها وابسته به واشنگتن وانمود می کنند چیزی در حال رخ دادن نیست، یا اینکه صرفا از فکر کردن درباره ماهیت تحریک آمیز این حقیقت که در قرن ۲۱ برای استفاده از سلاح های هسته ای با مشارکت کشورهای غیر هسته ای در سرزمین اروپا کار آماده سازی دارد صورت می گیرد، می ترسند. "

به گفته این دیپلمات، زمانی که کشورهای متمدن اروپایی با بی اعتنایی خود را در آستانه یک فاجعه هسته ای و یک خود-نابودی کامل قرار می دهند، نمی توان به طور جدی در مورد تقویت رژیم منع اشاعه هسته ای سخن گفت.

در مارس(اسفند) نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد شش بمب افکن B-۵۲ را که قابلیت حمل سلاح های هسته ای دارند به اروپا اعزام کرده است تا از آنها برای پروازهای نمایشی و رزمایش با ناتو استفاده کند. کرملین از این اقدامات انتقاد کرده است.

یرماکوف در آوریل (فروردین) گفت تمرینات ارتش ایالات متحده با استفاده از تجهیزات هسته ای ممکن است منجر به وقایع فاجعه بار شود، و اروپا باید خطرات شرکت در چنین "اقدامات دیوانه واری" را درک کند

کد خبر 440385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha