مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران با اشاره به پروژه زیرگذر گیشا گفت: بهتر است از اقداماتی که در محدوده پل گیشا انجام می‌شود فیلمی تهیه و در بیلبوردهای شهری، ترجیحاً در نزدیکی گیشا، به نمایش گذاشته شود تا مردم در جریان اقداماتی که شهرداری انجام داده و خواهد داد، قرار بگیرند.

نشست حناچي و معاونانش و شهرداران مناطق

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در دهمین جلسه شورای معاونان و مشاوران شهرداری تهران بر ضرورت جلوگیری از تصرف پیاده‌روها توسط کارگاه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد هر سازنده‌ای که می خواهد ساخت و ساز کند به خود حق می‌دهد پیاده‌رو را تصرف کند؛ به طوری که دیده می‌شود در برخی موارد افراد پیاده مجبور می‌شوند از خیابان برای تردد استفاده کنند که این امر می تواند خطرآفرین باشد. به طور کلی، کارگاه‌های عمرانی حق ندارند پیاده‌روها را تصرف کنند و شهرداران مناطق باید مانع این اتفاق شوند.

لزوم ساماندهی شیوه جمع‌آوری زباله

شهردار تهران درباره وضعیت مدیریت پسماند در پایتخت هم گفت: وضعیت آرادکوه مناسب نیست و دیر یا زود باید چاره ای برای آن بیاندیشیم. واقعیت این است که شیوه جمع آوری زباله ها به شکل فعلی که سطل های بزرگ در شهر قرار داده می شوند، یکی از عوامل شکل گیری این معضل است. بپذیریم که بازیافت زباله، منبع درآمد خوبی است و باید به سرعت آن را ساماندهی کنیم. در این زمینه از سایر کلانشهرها عقب هستیم.

حناچی همچنین بر تشویق کارکنان فعال و پرتلاش شهرداری تهران تاکید و تصریح کرد: باید نشان دهیم شخصی که خلاقیت نشان می‌دهد و خوب کار می کند با فردی که مسئولیت‌پذیر نیست و به وظایف و تعهداتش پایبند نمی‌ماند، برابر نیستند. ضمن برخورد با تخلفات اداری، آن ها که خوب کار می کنند باید تشویق شوند. نکته دیگر به کارگیری بانوانی است که در ارزیابی‌های سلامت کاری و تخصصی امتیاز بالایی کسب کرده‌اند. این افراد باید امکان رشد در مدیریت شهری را داشته باشند و لازم است تمهیدات لازم برای انتصاب بانوان در رده‌های مدیریتی فراهم شود.  

قول همکاری رئیس قوه قضائیه برای حل مشکلات شهری

حناچی به دیدار اخیر خود با رئیس قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: به تازگی جلسه خوبی با ایشان داشتیم. این جلسه با هدف تبریک به مناسبت انتصاب آقای رئیسی و بیان برخی مشکلات و مسائل برگزار شد و ایشان هم قول همکاری دادند.

وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس در ساعات پیک مناسب نیست

شهردار تهران در ادامه بر اقدام عاجل برای افزودن اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم ایده خرید اتوبوس‌های دست دوم باکیفیت اروپایی که قیمت آن ها نسبت به اتوبوس‌های نو بسیار مقرون به صرفه‌تر است، می‌تواند مناسب باشد. برای انجام این کار می‌توانیم از دولت بخواهیم یک مصوبه استثنا در نظر بگیرد. به هر حال وضعیت ایستگاه های اتوبوس در ساعات پیک اصلا مناسب نیست و باید برای آن تدبیری بیاندیشیم.  

همکاری مجموعه شهرداری تهران با طرح تحقیق و تفحص از بانک شهر

احتمال تحقیق و تفحص از بانک شهر از دیگر موضوعاتی بود که شهردار تهران به آن پرداخت. حناچی در این رابطه عنوان کرد: در صورتی که تحقیق و تفحص تصویب شد مجموعه شهرداری باید همکاری های لازم را داشته باشد و در عین حال مراقب باشد که برند بانک شهر در این تحقیق و تفحص آسیب نبیند.

احتمال راه‌اندازی موزه پرواز در بوستان ولایت

او همچنین به ساخت موزه پرواز در بوستان ولایت (قلعه مرغی) اشاره کرد و گفت: من معتقدم علاوه بر قلعه مرغی در دوشان تپه هم باید موزه پرواز داشته باشیم، اما این موزه باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که خطوط پرواز این دو نقطه حفظ شوند چرا که درصورت بروز بحران احتمالی در تهران، مهرآباد به تنهایی نمی‌تواند خدمات رسانی کند.  

حناچی ادامه داد: برای اجرای طرح موزه پرواز باید آشیانه‌هایی که در دوره پهلوی اول ساخته شده‌اند، مرمت و بازسازی شوند. محل فعلی پارک بانوان هم پیشتر آموزشکده خلبانی بود و خلبانان علاقه دارند آنجا موزه خلبانی احداث شود که می‌توانیم این طرح را هم پس از بررسی‌های لازم و طرح در شورای شهر، اجرایی کنیم.

عقب‌گرد در ساماندهی سدمعبر

شهردار تهران در این جلسه به موضوع سد معبر نیز پرداخت و تصریح کرد: در برخی نقاط شهر وضعیت سد معبر نامطلوب است، در حالی که با اقداماتی که در نوروز انجام شد این مشکل کم رنگ شده بود. در حال حاضر اما دوباره به عقب برگشته‌ایم به عنوان مثال، اطراف متروی تئاتر شهر و چهار راه ولیعصر(عج) از این حیث شرایط بدی پیدا کرده که باید ساماندهی شوند.

حناچی در پایان از سازمان زیباسازی برای آماده‌سازی مناسب شهر در آستانه ماه مبارک رمضان تقدیر کرد.

کد خبر 440331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha