دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

آن‌طور که قدیمی‌های این محله می‌گویند بیشتر زمین‌های این محدوده متعلق به فردی به نام «‌داود مقدم» بوده است و نام محله هم برگرفته از نام اوست.

محله مقدم

محله مقدم در ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۷ واقع شده است. این محله از شمال به خط‌آهن تهران‌ـ تبریز، از جنوب به خط آهن تهران‌ـ اهواز، از شرق به خیابان شهیدان حسنی (قلعه مرغی) و از غرب به خیابان‌های رسول فلاحی و شهسوار حقیقی شمالی منتهی می‌شود. محدوده‌ای که امروزه به‌عنوان محله مقدم می‌شناسیم پیشینه چندانی ندارد و مانند اغلب محله‌های منطقه۱۷ در گذشته‌ای نه چندان دور، زمین کشاورزی و باغ بوده است.

از حدود ۵۰سال قبل اقوام مختلفی چون شاهسون‌ها، چناری‌ها، سرابی‌ها و آذری‌ها به این محل مهاجرت کردند. کم‌کم کاربری زمین‌های کشاورزی تغییر کرد و زمین‌ها به قطعات کوچک تقسیم و در هریک از آنها خانه‌ای ساخته شد. امروزه محله مقدم دارای ساختاری متراکم با معابر کم‌عرض و اغلب بن‌بست است که همین امر این محله را در برابر حوادث غیرمترقبه آسیب‌پذیر کرده است. معروف‌ترین نقطه این محله میدان مقدم است که الان پاتوق بابابزرگ‌های محله شده و گفته می‌شود شکل‌گیری محله مقدم حول این میدان بوده است.

کد خبر 440185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha