همشهری آنلاین: خیابان آزادی در نخستین ساعات صبح یوم الله 22 بهمن شاهد حضور قشرهای مختلف مردم است که می آیند تا ثابت کنند ایرانی یعنی آزادی و آزادگی، ایرانی یعنی اتحاد و همدلی.

ایستگاههای صلواتی متعددی در مسیر ، در حال پذیرایی از مردم است.

جمعیت هلال احمر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری با برپایی غرفه هایی درحال خدمات رسانی هستند.

غرفه فرهنگسرای کودک و مرکز فرهنگی هنری نوجوانان نیز در حال پذیرایی از کودکان است.

پرچم های کشورمان در دست راهپیمایان است و درطول مسیر پارچه نوشته هایی وجود دارد که روی آنها نوشته شده است لبیک یا حسین، هیهات من الذله، انرژی هسته ای حق مسلم ماست.

دستگاهها و نهادهای دولتی با برپایی غرفه هایی در مسیرهای راهپیمایی امروز تهران، کالاهای فرهنگی خود را عرضه می کنند و به مردم خدمات ارائه می دهند.

حضور باشکوه جوانان

حضور با نشاط و گسترده نوجوانان و جوانان در میدان آزادی در حالیکه هنوز نیم ساعتی به آغاز رسمی راهپیمایی 22 بهمن مانده،‌ جلوه خاصی به این حرکت انقلابی داده است.

حضور نوجوانان و جوانان با پارچه نوشته هایی که بر روی آنها شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست»، «دهه فجر مبارک باد» و ‌«22 بهمن روز تجدید عهد با اسلام است» نوشته شده،‌ خیره کننده است.

جوان 18 ساله‌ای از میان این جمع می‌گوید: امروز ما جوانان با حضور خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به دشمنان اعلام می کنیم دوستدار میهن و انقلاب خود هستیم و با هرگونه تعدی به کشور اسلامیمان مقابله خواهیم کرد.

دوست وی نیز که پارچه نوشته "مرگ بر آمریکا" را به همراه دارد می‌گوید: آمریکا و انگلیس هر نقشه شیطانی که داشته باشند با حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن هیچ کاری نمی توانند از پیش ببرند و ما جوانان هرگز به آمریکا و استکبار اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان به ویژه در زمینه فناوری هسته‌ای را نخواهیم داد.

هم اکنون مردم دسته دسته وارد میدان آزادی می شوند و سرود "سرزمین من" و دیگر سرودهای اوایل انقلاب در حال پخش از بلندگوهای میدان است.

ورزشکاران در جمع مردم

جامعه ورزش نیز به همراه سایر قشرهای مردم در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن امسال شرکت کرده است.

شماری از رزمی کاران سبکهای مختلف کاراته هم حرکت خود را از تقاطع خیابان نواب - انقلاب به سمت محل تجمع سایر ورزشکاران و مسئولان ورزشی در مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) در تقاطع خبایان بهبودی و خیابان آزادی آغاز کرده اند تا با پیوستن به دیگر ورزشکاران و همراه شدن با سیل خروشان مردمی به سمت میدان آزادی حرکت کنند .

شعار ما رهایی از وابستگی

پیرمرد 74 ساله ای که از 7 صبح زمانی که هوا کاملا روشن نشده بود خود را به میدان آزادی رسانده است؛ گفت: شعار ما حضور در میدان آزادی برای اعلام همبستگی و رهایی از وابستگی غرب و شرق است.

قربان شهبازی گفت: از خیابان ابوذر تهران با اتوبوس شرکت واحد آمدم و با وجود اینکه پاهایم درد می کند از فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی را پیاده آمدم.

این فرد بازنشسته نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که هدف شما از حضور در راهپیمایی 22 بهمن چیست ؟ گفت : هر سال در این راهپیمایی شرکت می کنم و هدفی جز تداوم پیروزی انقلاب ندارم.

شهبازی در پاسخ به این پرسش که چه شعاری مد نظر شماست گفت: "مرگ بر آمریکا و اسرائیل " شعار اصلی ماست زیرا آنها به مسلمانان ظلم می کنند.

وی با بیان اینکه اخبار را دنبال می‌کند در خصوص مسئله انرژی هسته ای ایران تصریح کرد: انرژی هسته ای حق ملت ایران است و آمریکا و انگلیس می خواهند ایران از همه نظر به آنها وابسته باشد.

کد خبر 43974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز