پریسا نوری‌-خبرنگار: مدرک کارشناسی ارشد مشاوره دارد و سال‌ها در آموزشگاه‌های کودکان استثنایی به خانواده‌های کودکان عقب‌مانده ذهنی مشاوره داده است.

حسن ختایی

بعد از بازنشستگی به جای خانه‌نشینی، پشت فرمان تاکسی نشسته و به دلیل حسن اخلاق و مردمداری به‌عنوان راننده تاکسی نمونه منطقه ۴ انتخاب شده‌است.  

  • ارتباط خوب با مسافران

«حسن ختایی» راننده تاکسی و رئیس خط رسالت _ پاسداران، متولد سال ۱۳۴۵ است. او درباره شغلش می‌گوید: «وقتی ۷ سال پیش بازنشسته شدم، دیدم خیلی سنم کم است از طرفی حقوق بازنشستگی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. از این‌رو با مشورت دوستان یک تاکسی خریدم و مشغول کار شدم. » او که در میان همکاران راننده و مسافران خط رسالت پاسداران به ادب، نظم، کاردانی، صبوری و... معروف است و به دلیل همین ویژگی‌ها معتمد تاکسیرانان پایانه رسالت است، درباره دلیل موفقیتش در کار می‌گوید: «به دلیل پیشینه شغلی که داشتم ارتباط خوبی با مسافران برقرار می‌کنم و حتی اگر به لحاظ روحی یا جسمی سرحال نباشم، سعی می‌کنم با روی خوش و گشاده با مسافر صحبت کنم. چراکه می‌دانم شرایط زندگی برای همه سخت است و مسافر من شاید کوهی از مشکلات و ناراحتی‌ها را در دل داشته باشد. از این‌رو تلاش می‌کنم با لبخند و روی بازکاری کنم که احساس بهتری داشته باشد.»

  • توصیه به همکاران

همکاران ختایی از او بسیار حرف شنوی دارند و او توصیه می‌کند: «همیشه به همکارانم می‌گویم ما باید سنگ صبور مردم باشیم چون صبح که از خانه بیرون می‌آیند قبل از همه با ما دیدار می‌کنند. ما بااخلاق و رفتار خوب می‌توانیم کمک کنیم که روز خوبی را شروع کنند. »راننده تاکسی نمونه منطقه ما که سنگ صبور همکاران و مسافران خط است، دل پُر دردی از وضعیت کار و زندگی تاکسیرانان دارد: «رانندگان تاکسی باید علاوه بر تأمین مخارج زندگی، خرج ماشین را هم دربیاورند و چه بسا برای همه تاکسیرانان خرج تعمیر و نگهداری تاکسی در اولویت است. این روزها هم با گران شدن قطعات خودرو و اجرت تعمیر و... این مخارج کمرشکن شده‌است. » علاوه بر اینها کمبود امکانات شرایط کار را برای رانندگان تاکسی سخت‌تر کرده‌است. ختایی دراین‌باره می‌گوید: «به دلیل مسقف نبودن پایانه تاکسیرانی رسالت، در گرما خیلی اذیت می‌شویم چون حداقل باید روزی چند ساعت زیر آفتاب داغ منتظر مسافر بمانیم. امیدوارم مسئولان به فکر ساخت سایه‌بان برای این پایانه باشند. »

کد خبر 439719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha