چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: طالبان مسئولیت انفجار امروز در برابر یک موسسه آمریکایی را در منطقه «شهرنو» در مرکز کابل بر عهده گرفت و اعلام کرد افراد این گروه هم اکنون با نظامیان افغان درگیر هستند.

انفجار در کابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل؛ نیروهای امنیتی افغان یک خودروی بمب گذاری شده را در محل انفجار در مقابل ساختمان موسسه آمریکایی کشف کردند.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: یک دستگاه خودروی مملو از مواد منفجره در محل انفجار نخست در برابر ساختمان موسسه خارجی «کونترپارت» کشف کردند و قرار است نیروهای امنیتی این خودرو را منفجر کنند.

کونتر پارت موسسه آمریکایی و همکار آژانس توسعه بین ‌المللی آمریکا (USAID) در افغانستان است. نزدیک ظهر امروز ابتدا یک انفجار انتحاری در برابر ساختمان موسسه کونتر پارت در منطقه «شهرنو» روی داد و پس از آن مهاجمان مسلح وارد ساختمان این موسسه شدند و با نیروهای نظامی افغان درگیر شدند.
 
همچنین؛ گروه طالبان مسئولیت انفجار امروز در برابر یک موسسه آمریکایی را در منطقه «شهرنو» در مرکز کابل برعهده گرفت و اعلام کرد افراد این گروه هم اکنون با نظامیان افغان درگیر هستند. گروه طالبان مسئولیت انفجار در مرکز کابل و در برابر یک موسسه خارجی را بر عهده گرفت.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: یک انفجار نزدیک ظهر امروز در منطقه «شهرنو» و در برابر موسسه خارجی «کانترپارت» و در پشت ساختمان دادستانی کل افغانستان روی داد.

وی افزود: نیروهای ویژه پلیس مسیرهای منتهی به محل انفجار را بسته اند و مهاجمان مسلح را محاصره کرده اند.

در نزدیکی محل انفجار علاوه بر ساختمان دادستانی کل افغانستان، دفتر نمایندگی سازمان ملل و چند سازمان خارجی دیگر نیز قرار دارد.

وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرده است تاکنون ۱۰ زخمی از محل انفجار به بیمارستان های کابل منتقل شده اند.

کد خبر 439718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha