همشهری آنلاین: اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان با اتفاق آراء بر لغو نتایج اولیه انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه کابل تصمیم گرفتند

مجلس افغانستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، نتایج اولیه انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه پایتخت این کشور را لغو کرد.

"قاسم الیاسی" دبیر کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان امروز یکشنبه در نشست خبری اعلام کرد: اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان با اتفاق آراء بر لغو نتایج اولیه انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه کابل تصمیم گرفتند.

وی افزود: روند باز شماری مجدد آرای انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه کابل از امروز در کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان آغاز شد و نتایج نهایی انتخابات مجلس در کابل پس از بازشماری آراء و در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

"الیاسی" گفت: تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان مبنی بر لغو نتایج اولیه انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه کابل غیرقابل تغییر است.

حدود سه ماه پیش نیز کمیسیون سابق شکایات انتخاباتی افغانستان، انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه کابل را لغو اعلام کرده بود، اما در ادامه از تصمیم خود منصرف شد.

نتایج اولیه انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه کابل درحالی لغو شده است که روز جمعه گذشته مجلس جدید افغانستان بدون حضور نمایندگان برخی حوزه های انتخاباتی از جمله کابل آغاز به کار کرد.

کابل با ۳۳ کرسی، بیشترین سهمیه را در مجلس ۲۵۰ عضوی مجلس نمایندگان افغانستان دارد.

انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان در ۲۸ و ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۷ برگزار شده بود که به دلیل ادعای تقلب اعلام نتیجه نهایی آن شش ماه به تاخیر افتاد و شاید به دلیل طولانی شدن در جهان بی سابقه باشد.

 فعالیت هفدهمین دور مجلس نمایندگان افغانستان بدون حضور ۳۱ نماینده حوزه کابل  روز جمعه 6 اردیبهشت آغاز شد.

کد خبر 438685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha