همشهری آنلاین: قیمت یک متر مربع زمین کلنگی در تهران زمستان سال گذشته افزایشی ۱۴۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

بازار مسکن

مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرده است متوسط قیمت یک متر مربع زمین یا زمین کلنگی در شهر تهران به طور متوسط به حدود ۱۴ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است که در قیاس با فصل قبل از آن یعنی پاییز ۹۷ افزایشی ۴۴.۶ درصدی و نسبت به زمستان سال ۱۳۹۶ رشدی برابر با ۱۴۲.۸ درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این قیمت، متوسط قیمت معاملات در تهران را نشان می دهد چرا که بررسی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد گران ترین زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی در تهران ۶۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان بود، این در حالی است که حداقل قیمت زمین معامله شده که در سامانه املاک ثبت شده است یک میلیون و ۴۳۷ هزار تومان اعلام شده است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۰ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۰۰ تومان  هزار ریال با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۶۳ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۶۲.۴  درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸۶.۹ درصد، افزایش داشته است.

گران‌ترین واحد مسکونی فروخته شده در تهران در زمستان قیمتی بیش از ۵۷ میلیون تومان را دارا بود. در عین حال کمترین قیمت معامله شده واحد مسکونی در تهران یک میلیون و ۱۰۸ هزار تومان گزارش شده است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۴۳۰۶۷ریال با میانگین مساحت ۹۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۶۵ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱.۹درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۱.۷ درصد، افزایش داشته است.  

کد خبر 439651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha