همشهری آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با صدور دستور توقف مذاکرات تجاری با چین اعلام کرد که تعرفه واردات کالاهای چینی و شمار محصولات چینی مشمول تعرفه واردات را افزایش خواهد داد.

ترامپ

به گزارش یورونیوز، ترامپ روز دوشنبه با انتشار توئیتی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت، از ۱۰ ماه پیش چینی‌ها برای صادرات ۵۰ میلیارد دلار محصولات فناوری پیشرفته ۲۵ درصد تعرفه می‌پردازند و در ازاء صادرات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای دیگر ۱۰ درصد تعرفه پرداخت می‌کنند.

ترامپ افزود، این ارقام هزینه ایفای نقش در اقتصاد بزرگی همچون آمریکا و بهره‌مندی از فواید آن است.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که تعرفه ۱۰ درصدی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی از روز جمعه به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت ولی باقی ۳۲۵ میلیارد دلار کالایی که چینی‌ها به آمریکا ارسال می‌کنند همچنان برای دوره‌ای کوتاهی از تعرفه معاف خواهد بود ولی پس از این دوره کوتاه تعرفه واردات آنها نیز به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

ترامپ همچنین در دفاع از سیاست تجاری خود در قبال چین تصریح کرد که تعرفه‌های اعمال شده در قیمت تمام شده محصولات تولیدی تاثیر ملموسی ندارد و بیشتر بر چین تاثیرگذار است.

رئیس جمهوری آمریکا هرگونه مذاکره مجدد با چین را رد کرد ولی وعده داد که بده بستان تجاری با چین با سرعت کم همچنان ادامه داشته باشد.

تصمیم جدید ترامپ در حالی اتخاذ شد که دهمین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین پنجشنبه گذشته در پکن برگزار شده بود و دو طرف در حال تدارک برگزاری دور بعدی این مذاکرات در آمریکا بودند.

در واکنش به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، برخی منابع چینی نیز از لغو یازدهمین دور مذاکرات میان دو کشور خبر دادند.

ترامپ بر این باور است که چینی‌ها با سرقت حق مالکیت معنوی، دامپینگ و عرضه کالاهایی که با پرداخت یارانه ارزان شده‌اند، به اقتصاد آمریکا آسیب می‌زنند.

درآمد آمریکا از محل اخذ تعرفه واردات کالاهای چینی در سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار درآمد داشته که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی حاکی از رشد ۴۱.۲ درصدی بود.

کد خبر 439515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha